Skip to main content

Een tijd geleden ben ik overgestapt van XS4all naar KPN (Experia Box V10). Voorheen kon ik met mijn oude Panasonic DP-C262 multifunctional printen en scannen naar mail (eigen domeinmail en niet XS4all). Maar met de overstap moest alles weer opnieuw worden ingesteld. Voor het printen is het na heel veel gedoe gelukt maar scannen naar email krijg ik niet voor elkaar omdat er heel veel instellingen worden gevraagd waar ik geen verstand van heb.

  1. Het begint met het instellen van het ‘DNS Server Adress’: daarbij moet ik een ‘Host Name’, ‘Domain Name’ en ‘DNS Server Adress’ ingeven. Geen idee wat hier ingevuld moet worden.
  2. In een stap daarna moet ik een ‘Email Adress’ ingeven, ik denk dat hiermee het emailadres van de scanner wordt bedoeld, maar mag ik dat zelf kiezen?
  3. Daarna moet ik de 'SMTP Server Name’ ingeven, het 'Port Number’ en het 'SMTP Server IP’?
  4. Tot slot vraagt ie om de 'POP Server Name’, weer een 'Port Number’, het 'POP Server IP Adress’, de 'POP User Name’ en een 'POP Password’.

Online zijn de Operating Instructions voor de Panasonic DP-C262 nog te vinden. Betreft pagina 40 tm 44. Help!

 

*Admin: Topic naar juiste categorie verplaatst

Hi @DeKulert, welkom op ons Forum! 

Goed dat je je vraag hier stelt. Fijn dat het gelukt is om de printer aan de praat te krijgen op het netwerk van de V10, top!
Eens kijken of ik je kan helpen met het volgende probleem. Als ik het goed begrijp wil je dat wanneer je een scan maakt deze na afloop direct verschijnt in jou mailbox, klopt dit? 

Als de printer verbonden is met het wifi netwerk en de printer heeft een eigen e-mail functie, dan zou je alleen je eigen e-mail adres hoeven in te voeren. Dit zou betekenen dat jouw printer een e-mail stuurt naar jouw mailadres. Hiervoor hoef je geen poorten in te stellen e.d. 

Om dit te checken: Als je voorheen de e-mail (met scan) ontving van je printer, was deze dan verstuurd onder de naam van je printer of onder je eigen naam?

Graag hoor ik van je

 


Hallo Lisa, bedankt voor je reactie. De multifunctional is echt al heel oud, dus niet verbonden met WiFi maar via een netwerkkabel. Om het printen voor elkaar te krijgen heb ik ook iets met poorten en IP-adressen moeten instellen maar ik weet niet meer wat precies.

Eens kijken of ik je kan helpen met het volgende probleem. Als ik het goed begrijp wil je dat wanneer je een scan maakt deze na afloop direct verschijnt in jou mailbox, klopt dit? Dat klopt.

Ik zal kijken of ik een oud mailtje van de scanner kan vinden. En ik zal kijken of ik de afbeeldingen uit de handleiding kan toevoegen dan wordt het misschien duidelijk. Bovenstaande stappen zijn echt om de functionaliteit in te kunnen stellen. De emailadressen waar de scans naartoe kunnen (adresboek) worden nog op een andere manier toegevoegd.


@DeKulert, Zou je voor mij nog kunnen controleren of je een oude mail kan vinden van de printer? 
Ik ben benieuwd of die vanuit de printer of vanuit je KPN mail is gestuurd.
Als hij vanuit de printer wordt gestuurd heb je de gegevens nodig van de server waar het e-mailadres van de printer op draait. Deze kan je opvragen bij de fabrikant van de printer. 

Als ik de ‘bijgevoegde’ handleiding lees zou het inderdaad gewoon via het adresboek moeten. Het kan zijn dat je eerst een IP adres moet invoeren als hij het netwerk niet direct herkent. Ook dit staat in de handleiding pag. 66. 

 

Zou je het willen laten weten als het wel of niet gelukt is? 
 


De mail is afkomstig van scanner@xxx.com waarbij xxx.com ons zakelijke email domein is.

 

In de bijlage vind je de afbeeldingen vanuit de handleiding.

 

 


 


 


 


 


 


Wauwie, Ik ga even kijken wat ik hier mee kan! Bedankt :D


@DeKulert Precies wat ik al dacht, de printer heeft zijn eigen e-mailserver. Deze hoef je dus niet helemaal handmatig in te stellen.
Als het goed is staan deze al ingesteld omdat je voorheen ook kon scannen naar e-mail. Je hoeft dus alleen het e-mail adres van KPN toe te voegen in de contactpersonen/adreslijst. Lukt dit niet, dan kun je het beste contact opnemen met de fabrikant van de printer. Ik heb naast het lezen van de handleiding net zoveel kennis van deze printer als jij. 

 

 


@DeKulert Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dn ben je natuurlijk van harte welkom op ons Forum! We sparren graag even over dit soort problematiek. 


Bedankt voor de moeite Lisa. De printer staat op non-actief want toner is ook niet meer te krijgen en een driver voor Windows 10 ook niet… tijd voor een modernere :wink:


Aah, wat leuk dat je nog even een berichtje stuurt. Dat is flink balen! Je hebt er in ieder geval alles uitgehaald wat erin zit. Als je een nieuwe printer hebt en hulp nodig hebt met instellen o.i.d. Maak dan gerust een nieuw topic aan. Dan kijken we met je mee. Voor nu alvast een fijn (zonnig) weekend toegewenst. :hugging:


Reageer