Skip to main content

Mijn email komt sinds maart 2020 niet meer binnen op de laptop. Instellingen zijn niet gewijzigd. Ik heb Outlook 2016 en krijg de volgende melding: Er is iets mis gegaan en uw accountinstellingen zijn niet opgeslagen in outlook. Probeer het opnieuw. Na tig keer opnieuw, gebeurt er echter nog steeds niets...

Hoi @Abacadabra, welkom terug! 
Inmiddels zijn we weer een paar dagen verder. Heb je nog een oorzaak kunnen vinden?
Lukt het nog wel in de webmail in te loggen?
Ik vermoed dat dit iets is in de instellingen van dit mailprogramma. Je zou daar ook nog kunnen proberen je mailaccount opnieuw in te stellen.


Nog geen oorzaak kunnen vinden. Vanaf maart ligt alles stil. Webmail is nog wel te bereiken. Welke instellingen op de PC zouden het kunnen zijn, denk je? Mijn mailaccount op de PC opnieuw instellen, klinkt als ‘alles eraf halen’. Hoop niet dat dit de enige optie is, want ik wil mijn huidige mails niet kwijt. 


Op deze pagina  staat hoe je de mail in kan stellen in outlook 2016. Onder het kopje Handmatig instellen worden alle instellingen toegelicht voor dit programma.
Hier vind je alle instellingen op een rijtje:
 

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Instellingen POP3

Inkomende server: pop.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 995 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Extra instellingen

Ondersteunt het apparaat TLS niet gebruik dan SSL poort 587 ( niet 465)


@Abacadabra is het nog gelukt je instellingen aan te passen? 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!
 


@Abacadabra :

Probeer het volgende:  Verwijder het account uit outlook, Sluit het programma. Herstart de computer en maak het account in Outlook opnieuw aan.


Dat is misschien een schijnbaar eenvoudige oplossing, maar hoe zorg ik dat ik niet alle mailtjes in mijn inbox kwijt raak?


@Abacadabra  je kunt dan het beste een backup maken. Op deze pagina van microsoft vind je de stappen om dat te doen. Hier vind je de stappen om de mails vanuit de backup weer te herstellen.


Ha Thomas, een backup maken via de gegeven link werkt helaas niet. De knop ‘import-export’ zit niet in mijn menu van Outlook. 
ik zag overigens dat ik Outlook Office plus 2016 heb. 
probleem is er nog steeds…

  1. hoe een backup van de mail te maken? Daarna kan ik Outlook wel opnieuw installeren. Maar wil mijn mails niet kwijt…

Ik zie ook nog anderen met het probleem...:

-kan het een hack zijn van een wachtwoord dat KPN mijn mail heeft geblokkeerd?

-ik krijg de Foutmelding (0x800CCCOE), dat de server geen verbinding kan maken. Dat ik contact op moet nemen met de serverbeheerder. 


Ha Thomas, een backup maken via de gegeven link werkt helaas niet. De knop ‘import-export’ zit niet in mijn menu van Outlook. 
ik zag overigens dat ik Outlook Office plus 2016 heb. 
probleem is er nog steeds…

  1. hoe een backup van de mail te maken? Daarna kan ik Outlook wel opnieuw installeren. Maar wil mijn mails niet kwijt…

Hi @Abacadabra. Apart, voor 2016 zou die optie er ook moeten zijn. Als je inlogt in de webmail, zie je daar ook alle e-mails staan? Weet je ook of het account in Outlook via IMAP, of POP3 is ingesteld?

Ik zie ook nog anderen met het probleem...:

-kan het een hack zijn van een wachtwoord dat KPN mijn mail heeft geblokkeerd?

Onwaarschijnlijk aangezien de webmail nog wel werkt.

-ik krijg de Foutmelding (0x800CCCOE), dat de server geen verbinding kan maken. Dat ik contact op moet nemen met de serverbeheerder. 

Ik verwacht echt een instelling. Heb je alle instellingen nagelopen en vergeleken met de info die Thomas eerder in dit topic geeft?