Skip to main content

Goedemiddag aan u allen…

Ik zit met een probleem waar ik niet uitkom. Ik heb kpn glasvezel (1GB) en ik heb al heel lang een eigen mailserver draaien thuis (GFI Connect, was voorheen Kerio Connect) met mijn eigen nl domeinnaam.
Dat ging altijd prima, tot vorige week.

Er komt nu helemaal geen email meer binnen (op google gmail na, daarover straks meer).
​​Versturen kan wel (gebruik de kpn smtp met login om te versturen).
In Connect zijn er geen instellingen veranderd, zelfs voor de zekerheid de firewall op mijn pc even uitgezet, geen resultaat. 

DKIM staat netjes aan in Connect op mijn domein en ook de bijbehorende DNS settings staan netjes in DNS (zijn niet veranderd de laatste tijd).

In DNS heb ik ook blablabla.dv.googlehosted.com (CNAME) in mijn DNS staan.
En nu het rare, mails van mijn gmail account gestuurd naar forcie@mijndomein.nl komen wel goed aan. Ook vanaf het gmail account van mijn vriendin naar mijn domein komt prima aan.

Is er iets veranderd bij KPN? Is er een security instelling (DNS wellicht) die ik moet toevoegen?
Hier nog even mijn ip adres ingevuld
https://check.spamhaus.org/not_listed/?searchterm=(ipadres)
Krijg ik als resultaat, IPadres has no issues.

Erg lastig zo als meerdere van het gezin afhankelijk zijn van je mail server, zeker studerende kinderen, dus je begrijpt, de frustratie is groot.

Iemand een idee?
Alvast bedankt voor de moeite die je neemt om te reageren.
 

 

Ik ben er inmiddels achter door een test van iemand anders dat het ipadres in een spamlijst staat.
Na een test kwam er terug:

Your server IP address is in the SpamHaus SBL-XBL database, bye 


Echter, had ik dit al gecheckt via
https://check.spamhaus.org/not_listed/?searchterm=77.175.x.x

Dan krijg ik de melding: 77.175.x.x has no issues

Hoe kom ik uit een lijst waar ik niet op lijk te staan?


Hi @Forcie, ik denk graag mee. 

Dit is wel vreemd als hun eigen website aangeeft dat je niet bij hun bekend bent en toch die melding krijgt. Hier kunnen wij niet veel aan doen. Als ik op hun website kijk zie dat ze een formulier hebben om een vraag te stellen. Ik zou deze eerst gebruiken en een antwoord afwachten. 


Reageer