Skip to main content

ik wil graag oude mappen die ik maakte in mijn mailbox op mijn laptop ook bekijken in mijn webmail, omdat oudere mailtjes niet meer te zien zijn op mijn laptop. Maar ik weet niet meer, waar ik die mappen en submappen aan moet kruisen om ze zichtbaar te laten zijn.

Ik heb deze procedure eerder gedaan, weet dat ik ergens mappen aan moet vinken, maar echt niet meer waar?

 @marikedijkstra :

Ben je bij de overgang van Telfort naar KPN overgestapt van POP naar het IMAP protocol in jouw emailprogramma ? Zo ja, dan vrees ik dat de emails op de (KPN) server gewist zijn. Want bij POP gebeurt (ongeveer) het volgende: 1) emails worden binnengehaald en op jouw laptop gezet 2) de binnengehaalde emails worden van de KPN server gewist. Bij IMAP blijven de emails op de KPN server staan.

Wat staat er bij “Inkomende Server” bij de emailaccount(s) in jouw emailprogramma ? Staat daar bijv. “POP.telfort.nl” (voor POP) of staat daar bijv. “IMAP.telfort.nl” (voor IMAP) ?

Bij het gebruik van POP kun je de emails op de KPN server laten staan. Dan moet je ook voor ALLE emailaccounts, die met POP werken (zie hierboven), de optie “Bewaar kopie van emails op server” (hoe heet die optie bij jou ?) aanvinken.

(On-)Zichbaar maken van mappen in de webmail:

Kies in het hoofscherm van de webmail: tandwiel (rechsboven) > instellingen > email > wijzig IMAP abonnementen.


Dank Willy, ik heb het weer gevonden en alle afgelopen tijd gecreëerde submappen weer aangevinkt bij mijn IMAP abonnement.

Hoop dat ik het volgende keer nog weet….


ik vind het trouwens wel omslachtig, waarom gaat dit niet vanzelf? 
Kan ik dat zo regelen dat dat vanzelf gaat?


@marikedijkstra :

Gebeurde dit verbergen automatisch ? Misschien worden deze mappen na een een bepaalde periode automatisch verborgen omdat de webmail software merkte dat je deze mappen gedurende diezelfde periode niet meer hebt geopend.

Er is een online hulp aanwezig. Misschien dat daar meer uitleg aanwezig is over hoe dit precies werkt.

Of misschien komt het juist door de overgang van Telfort naar KPN.


Nee het gebeurde niet automatisch dat ze verborgen raakten.
Het gebeurt niet automatisch dat ze in webmail te zien zijn, hoewel ik ze wel aan maak in mijn mailprogramma op mijn laptop.

Dus als ik dan mail zoek die ouder is dan 3 maanden (die staat niet meer op mijn laptop, maar wel op webmail) kan ik degenen die ik opgeborgen heb in mappen die ik nog niet aangevinkt heb na creatie, in het IMAP abonnement, niet meer vinden.