Skip to main content

Als ik een e-mail ontvang of doorstuur met een pdf bestand. Wordt deze geblokkeerd. Mensen die het aan mij proberen te sturen ervaren hetzelfde ook vanaf mijn Gmail account kan ik het vandaag niet sturen aan mensen met een hetnet kpnplanet of kpnmail adres.

Zonder bijlage wordt het bericht gewoon ontvangen.

 

de foutmelding die ik krijg is:

550 5.0.0 Mail rejected

 

Hoi @rwz, 

Welkom op het forum. Begrijp ik het goed dat wanneer jij probleem ook ervaart wanneer er geen email adres van KPN gebruikt wordt? Hebben alle ontvangers dit probleem of alleen ontvanger met een KPN mail adres? 


Ik heb het wellicht niet duidelijk genoeg omschreven. Maar ik kan geen pdf bestanden ontvangen van wie dan ook. Als ik ze verstuur gaan ze wel naar mensen zonder hetnet, planet, pknplanet of kpnmail maar niet naar mensen met. (Eerst dacht ik dat niemand ze ontving.)

 

Weet iemand de oplossing?


Okay, dat is duidelijk. Gebruik jij zelf een Hetnet/planet/Kpnmail adres of gebruik jij een Gmail adres? 


Ik heb een hetnet e-mail. Daarop kan ik dus geen pdf ontvangen. Het maakt niet uit of dit vanuit een Gmail of kpn account wordt gestuurd. 
Ik ben niet de enige, inmiddels is de lijst met mensen met een kpnmail planet kpnplanet of hetnet account die geen pdf kunnen ontvangen al zeker 15 namen lang. 


Bedankt! Ik ga er voor je mee aan de slag. 

Mijn collega's herkennen het probleem niet gelijk, @Raymondt zou ik gebruik mogen maken van jouw wijsheid in deze situatie?  


@Hanna_ Jij mag dat :smile:

Hoi @rwz ! Dat is een vreemd verschijnsel, en ik heb al wat rondgezocht in de logs, maar ik kan nog geen gekke dingen vinden. Ik heb dus even iets meer informatie van je nodig. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin vermeld het afzenderadres, de datum en het tijdstip van een mail die geprobeerd is te versturen, maar geweigerd werd?


Dankjewel voor de aanvullende informatie @rwz ! Ik heb even voor je gekeken. Vanaf het Gmail-adres wat je noemt zie ik geen berichten. Daarover kan ik dus niets zeggen. Vanaf het andere adres wat je noemt zie ik ze wel, en ik zie ook dat ze op die dag tegengehouden zijn door het spamfilter. Als ik het spamfilter wederom die berichten laat bekijken, dan gaat ie er nu niet meer op af. Dat zou dus moeten betekenen dat het probleem opgelost is. Zou je dat eens kunnen proberen en me laten weten of dat inderdaad het geval is?

 


Beste Raymond,

 

Ik heb de e-mail nu ontvangen, super bedankt!

Groeten, Ruth.


Heel erg bedankt voor je hulp @Raymondt! Ik ben blij dat het is opgelost @rwz :blush:


Ik heb sinds een paar dagen precies dit zelfde probleem. 


Graag een oplossing!