Skip to main content

Na wijziging van Telfort internet naar email only, werkt de email niet (met outlook) en niet goed (met emclient) email programma’s. De foutcode is 5.7.1 (met SMTP sending messages). Met emclient kan ik wel emails vesturen en ontvangen. Met outlook alleen ontvangen. Instellingen die werken voor emclient zijn pop3.telfort.nl, port: 110 met “force usage of SSL/TLS” en smtp.telfort.nl, port: 587, met “force usage of SSL/TLS”. Dit is anders dan wat klantenservice en de website aangeven (die oplossingen werken niet).

Graag wil ik van de foutmelding af en alles weer werkend hebben zoals het met internet abonnement deed, maar nu via een regionaal beschikbare glasvezel provider (TriNed). 

@S.Tamsma 

Heb je wel - bij elk account in elk emailprogramma - de authenticatie opties aangevinkt en ingevuld voor de “uitgaande server" ? Dat is nodig omdat je via een andere provider contact wil leggen met de KPN webservers.

Kies TLS 1.2 of TLS 1.3 als versleuteling. Misschien kun je ook de authenticatie beter versleutelen ? Zie de rode rechthoek in het plaatje hieronder.

De instellingen in de plaatjes werken voor mij in mijn emailprogramma. In mijn emailprogramma wordt er een andere poort gekozen als ik de versleuteling verander.

 

 


Mijn email programma is eM Client en dat heeft deze instellingen zoals hieronder.

Dit zijn de instellingen voor smtp die ik gebruik en die nu lijken te werken.

Het Mail programma van Microsoft werkt met imap i.p.v. pop3 en onderstaande instellingen:

Mijn Outlook is stokoud (Outlook 2000), maar werkte wel (zenden en ontvangen), maar wil niet meer zenden met email only. Afhankelijk van instellingen (met of zonder SSL) geeft deze fout 5.7.1 (0x000ccc78) of 2.0.0 (0x800ccc0f). Ik ben bang dat er een strenger verificatie protocol staat ingesteld bij KPN, waardoor het niet meer werkt.


 Ik ben bang dat er een strenger verificatie protocol staat ingesteld bij KPN, waardoor het niet meer werkt.

Dat klopt inderdaad @S.Tamsma .

Sinds 1-8-2023 is het veiligheidsbeleid door KPN om veiligheidsredenen aangescherpt wat betreft vanuit huis gebruiken van mail-software, daarbij moet authenticatie nu ook geactiveerd zijn.

Outlook 2000 wordt al jaren niet meer door MS ondersteund en daar loop je dus een zeer hoog veiligheidsrisico mee.