Skip to main content

Hallo,

Het volgende:

Is het mogelijk om KPN-e-mail only abonnement van het ene Solcon abonnement (1) over te zetten naar een ander Solcon abonnement (2)?

Dit i.v.m. met het opzeggen van het Solcon abonnement op locatie 1.

Met vriendelijke groet,

Harm Domhof

  

Dat denk ik niet. Ik denk dat u er straks € 7,50 per maand voor mag betalen. 


Dat zou wel jammer zijn...


@HDomhof 

Ik denk dat het wel mogelijk is om een Solcon emailadres naar een ander Solcon account te verplaatsen.

 

Vermeld hier op het forum bij “Opmerkingen” beide emailadressen en klant nummers. Maak ook goed duidelijk welk emailadres van welk account/klantnummer naar welk klantnummer/account moeten worden. Als dat gebeurt plaats dan hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een moderator. De moderator kan de verhuizing en opheffing van het email-only account uitvoeren/in gang zetten.


Hallo Willy22,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb onder https://forum.kpn.com/settings/profile bij Persoonlijke opmerkingen (Privé) de e-mailadressen en klantnummers neergezet. Is dat de goede plek?

Groeten Harm

 


Wat zegt Solcon daar over, daar ben je klant?

 


@HDomhof

Helemaal goed maar er is nog een ander probleem (dank aan @JanD ).

Wat staat er achter het @ teken van jouw (beide) emailadressen ? Als dat bijv. “solcon.nl” o.i.d. is dan moet je inderdaad waarschijnlijk jouw vraag aan iemand van Solcon ( https://www.solcon.nl ) voorleggen en deze verandering door Solcon laten uitvoeren. Heeft Solcon geen helpforum ?

Je hebt je hier op het forum geregistreerd. Dat doet vermoeden dat je ook een KPN abonnement, KPN klantnummer en KPN (email only ??) emailadres hebt. Solcon is een dochter van KPN maar KPN en Solcon hebben aparte administraties dus kun je niet bijv. een KPN emailadres laten overzetten naar Solcon of andersom. In dat geval moet je een keuze maken om één van beide abonnementen op te zeggen. Wat is jouw huidige situatie ?


Ik denk dat het topic een beetje afdwaalt. Er hoeven volgens mij geen adressen fysiek te verhuizen.

Ik denk dat @HDomhof ooit is overgestapt van KPN naar Solcon. Om de emailadressen van KPN (@kpnmail e.d.) niet kwijt te raken zijn die toen omgezet naar een KPN e-mail only abonnement. Vanwege de ‘samenwerking’ tussen KPN en Solcon kon dat gratis.
Zie Gratis KPN e-mailbehoud bij Solcon: wel zo fijn - Solcon

De vraag is volgens mij alleen of deze deal (gratis KPN e-mailonly) administratief overgezet kan/moet worden naar een ander Solcon abonnement.


Ik denk dat het topic een beetje afdwaalt. Er hoeven volgens mij geen adressen fysiek te verhuizen.

Ik denk dat @HDomhof ooit is overgestapt van KPN naar Solcon. Om de emailadressen van KPN (@kpnmail e.d.) niet kwijt te raken zijn die toen omgezet naar een KPN e-mail only abonnement. Vanwege de ‘samenwerking’ tussen KPN en Solcon kon dat gratis.
Zie Gratis KPN e-mailbehoud bij Solcon: wel zo fijn - Solcon

De vraag is volgens mij alleen of deze deal (gratis KPN e-mailonly) administratief overgezet kan/moet worden naar een ander Solcon abonnement.

En die vraag moet volgens mij bij Solcon neergelegd worden en niet bij KPN.


En die vraag moet volgens mij bij Solcon neergelegd worden en niet bij KPN.

Ik denk ook dat dat het beste is. Het is Solcon die een afspraak met KPN heeft gemaakt lijkt me.


Ik denk dat het topic een beetje afdwaalt. Er hoeven volgens mij geen adressen fysiek te verhuizen.

Ik denk dat @HDomhof ooit is overgestapt van KPN naar Solcon. Om de emailadressen van KPN (@kpnmail e.d.) niet kwijt te raken zijn die toen omgezet naar een KPN e-mail only abonnement. Vanwege de ‘samenwerking’ tussen KPN en Solcon kon dat gratis.
Zie Gratis KPN e-mailbehoud bij Solcon: wel zo fijn - Solcon

De vraag is volgens mij alleen of deze deal (gratis KPN e-mailonly) administratief overgezet kan/moet worden naar een ander Solcon abonnement.

Klopt

 

Ik denk dat het topic een beetje afdwaalt. Er hoeven volgens mij geen adressen fysiek te verhuizen.

Ik denk dat @HDomhof ooit is overgestapt van KPN naar Solcon. Om de emailadressen van KPN (@kpnmail e.d.) niet kwijt te raken zijn die toen omgezet naar een KPN e-mail only abonnement. Vanwege de ‘samenwerking’ tussen KPN en Solcon kon dat gratis.
Zie Gratis KPN e-mailbehoud bij Solcon: wel zo fijn - Solcon

De vraag is volgens mij alleen of deze deal (gratis KPN e-mailonly) administratief overgezet kan/moet worden naar een ander Solcon abonnement.

En die vraag moet volgens mij bij Solcon neergelegd worden en niet bij KPN.

Heb hier al met Solcon contact over gehad maar zij geven aan dat KPN dit alleen maar kan regelen, maar ik zal nog eens een ticket inschieten bij Solcon en kijken wat daaruit komt.


@HDomhof 

Citaat:

“Heb hier al met Solcon contact over gehad maar zij geven aan dat KPN dit alleen maar kan regelen, maar ik zal nog eens een ticket inschieten bij Solcon en kijken wat daaruit komt.”

 

Dan denk ik toch dat hier een KPN moderator even op moet reageren / hier in actie moet komen.


Hallo @HDomhof, welkom op het KPN Forum. Ik zie dat onze community ook al geantwoord heeft.

 

Ik denk dat het topic een beetje afdwaalt. Er hoeven volgens mij geen adressen fysiek te verhuizen.

Ik denk dat @HDomhof ooit is overgestapt van KPN naar Solcon. Om de emailadressen van KPN (@kpnmail e.d.) niet kwijt te raken zijn die toen omgezet naar een KPN e-mail only abonnement. Vanwege de ‘samenwerking’ tussen KPN en Solcon kon dat gratis.
Zie Gratis KPN e-mailbehoud bij Solcon: wel zo fijn - Solcon

De vraag is volgens mij alleen of deze deal (gratis KPN e-mailonly) administratief overgezet kan/moet worden naar een ander Solcon abonnement.

Ik weet niet of dit kan. Maar als dit wel kan, dan kan ik het in ieder geval niet. Ik denk dat je hiervoor het beste contact met onze Save afdeling kunt opnemen. Deze is op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur bereikbaar via het gratis telefoonnummer 0800 0402.


Doe ik dat, bedankt voor jullie hulp!


@HDomhof

Citaat:

“Heb hier al met Solcon contact over gehad maar zij geven aan dat KPN dit alleen maar kan regelen, maar ik zal nog eens een ticket inschieten bij Solcon en kijken wat daaruit komt.”

Ik denk dat beide partijen naar elkaar wijzen, en dat er uiteindelijk niks gebeurd. 

Wat ik eigenlijk ook wel terecht vind. Want het ene abonnement is omgezet van KPN naar Solcon. Het andere Solcon abonnement heeft daar niets mee te maken.

Ik denk dat er in de systemen ook helemaal geen voorziening aanwezig is om zoiets überhaupt te regelen, ook al zou men willen. 


Inderdaad @Nick83 , dat is ook precies wat ik met mijn vraag/opmerking bedoelde.

De vraag is volgens mij alleen of deze deal (gratis KPN e-mailonly) administratief overgezet kan/moet worden naar een ander Solcon abonnement.


Er zijn op zich altijd mogelijkheden om mail over te zetten.

Daar zijn tools en websites voor die via het imap protocol de ene naar de andere kopieerd.

Bij websites is het wel opletten, want je moet dan de wachtwoorden invullen van de email accounts!

Gebruik hier dan tijdelijke wachtwoorden voor.

Als je een (windows) programma gebruikt is het risico kleiner, en heb je gelijk een backup lokaal staan.

Ik zie zo snel geen nederlandstalige site.

Als je engels kunt, kun je hier https://imapsync.lamiral.info/ kijken.

Het programma van hier https://www.mailstore.com/en/products/mailstore-home/ gebruik ik zelf voor backups en heb toen de betaalde versie gekocht.

Maar voor eenmalig gebruik is de free versie wellicht genoeg voor je.


@JWBokx het gaat hier niet over de emailberichten, maar over het account.


@Nick83 hmm account omzetten…

Waar hoop je dan op? Dat er automatisch doorgestuurd wordt? Als een account al overgezet kan worden, krijgt het email adres en ander domein in dit geval. Dus dat lijkt me niet kunnen.

Dat blijft het vervelende van email bij een provider, als dat wisselt moet je het aan iedereen doorgeven. Daarom heb ik al een beetje tijd en domein + email geregistreerd. Verander je van provider blijft de email hetzelfde.

 


@Nick83 hmm account omzetten…

Waar hoop je dan op? Dat er automatisch doorgestuurd wordt?

Nee... niks doorsturen. @HDomhof heeft email-only van KPN. Dat kost normaal € 7,50 per maand. Maar omdat hij/zij van KPN overgestapt is naar Solcon betaald Solcon dat. 

Nu wil hij/zij dat Solcon abonnement stop zetten. Dat betekent dus dat er vooraan betaald moet worden voor email-only van KPN. 

Hij/zij heeft op een andere adres nog een ander Solcon abonnement lopen. Nu wil hij/zij dat email-only abonnement koppelen aan dat Solcon abonnement. Zodat het gratis blijft.


@Nick83 

Ik denk dat het simpeler is. Volgens mij heeft @HDomhof een “email only” emailadres met een KPN domeinnaam waar hij 7,50 euro per maand voor betaald aan de KPN. @HDomhof wil dat dit emailadres in zijn geheel wordt overgezet naar dat Solcon abonnement (met behoud van alle bestaande en ontvangen email) en dat daarna het “email-only” abonnement wordt opgeheven (trefwoord:  kostenbesparing). Maar omdat Solcon en KPN gescheiden administraties hebben ben ik van mening dat het onmogelijk is om dit emailadres in zijn geheel te verplaatsen.

Als het niet mogelijk is om het email abonnement te behouden kan @HDomhof nog altijd alle bestaande email overzetten naar Solcon voordat hij het “Email only” abonnement opheft. Maar dat is verhaal apart.

Misschien wil @HDomhof hier nog op reageren ?


Nee @Willy22 , HDomhof heeft ervoor gekozen om zijn KPN emailadressen te behouden in een KPN emailonly abonnement toen hij overging naar Solcon. Door de ‘samenwerking’ met Solcon kon dat gratis. Doordat nu het betreffend Solcon abonnement opgezegd wordt, probeert hij deze gratis deal te behouden door de deal administratief te koppelen aan een ander Solcon abonnement.


@RBxx 

Nee, ik lees in die infromatie (zie weblink) iets anders. Maar misschien wil @HDomhof zelf nog reageren ?


@Willy22 Dat antwoord heeft HDomhof drie dagen geleden al gegeven zie hier

 


Nee @Willy22 , HDomhof heeft ervoor gekozen om zijn KPN emailadressen te behouden in een KPN emailonly abonnement toen hij overging naar Solcon. Door de ‘samenwerking’ met Solcon kon dat gratis. Doordat nu het betreffend Solcon abonnement opgezegd wordt, probeert hij deze gratis deal te behouden door de deal administratief te koppelen aan een ander Solcon abonnement.

Precies dit,

Ik zou in iets meer detail gaan waarom;

Het gaat om 2 e-mailadressen wie nu niet meer actief worden gebruikt maar nog wel de e-mail doorsturen naar Exchange online van Microsoft. Het gaat puur om het forwarden van e-mail wie nog binnenkomt op deze oude @planet.nl postvakken.

De e-mailadressen zijn geregistreerd bij vele bedrijven en contactpersonen en de meeste e-mailen nu naar de nieuwe e-mailadres maar er blijven nog steeds belangrijk e-mails binnenkomen op de oude @planet e-mailadressen. 

We hebbben de KPN e-mailboxen gratis kunnen meenemen omdat we een Solcon hebben afgenomen alleen kan Solcon niet meer dan 200/200 leveren op ons adres. Vandaar dat we naar een andere provider overstappen.

Nu is het in ons geval zo dat we nog een Solcon abonnement afnemen op een ander adres, nu wil ik best 7,50 euro betalen voor het forwarden van de e-mail maar mocht het technisch/administratief nou wel kunnen om de e-mail only abonnement over te zetten naar het Solcon adres dan scheelt dat altijd weer.

Dat is in ieder geval het proberen waard toch?


@HDomhof 

Dit is inderdaad duidelijker. Het behouden van die voordeeltjes zou inderdaad erg leuk zijn.

Wat bedoel je “niet meer dan 200/200 leveren” ?

Waar zijn die 2 planet emailadressen / mailboxen op dit moment administratief ondergebracht ? Bij Solcon of KPN ? Welk logo zie boven de facturen staan van die 2 Planet emailboxen ? Gezien jouw eerdere reacties lijkt het erop dat die nog bij de KPN zitten. Zo ja, dan vrees ik dat dit verplaatsen niet mogelijk is vanwege de gescheiden administraties. Dan moet je waarschijnlijk bij het opzeggen van de Solcon abonnementen gaan betalen voor die email only adressen bij de KPN. Denk ook eens aan samenvoegen van die 2 planet mailboxen. Kan ook weer schelen.

Maar ik hoop dat de KPN klantenservice hier een definitief antwoord op kan geven. Laat even weten wat de KPN klantenservice heeft gezegd.