Skip to main content

Mijn email synchronisatie werkt niet meer sinds vanmiddag. Ik begrijp uit diverse berichten dat dit bekend was bij KPN en dat dit inmiddels opgelost is. Niet bij ons. Alle pogingen ten spijt. Het meest belachelijke vindt ik wel dat ik via telefonisch contact helemaal geen hulp krijg. Ik wordt afgescheept met een SMS-je met een link om mijn wachtwoord aan te passen of op te vragen. Zowel bij mij als bij mijn vrouw kan ik via outlook niet synchroniseren.

Ook ik heb vandaag mijn wachtwoord opnieuw moeten ingeven om met Outlook op Android mijn KPN mailbox te kunnen benaderen.

Dit is al de vijfde keer ofzo sinds dat onze mailboxen omgezet zijn naar de nieuwe mail omgeving.

Het issue lijkt alleen op te treden i.c.m. Outlook. Mijn vrouw en kinderen ervaren geen enkel probleem maar gebruiken dan ook geen Outlook.

 

Ik hoop dat KPN (samen met Microsoft) toch eens serieus wil kijken wat hier aan de hand kan zijn.


Hallo @jbfvos, welkom op het KPN forum. Bloed irritant is dat! Bedankt, wjb voor je toelichting. Ik zal dit onder de aandacht brengen bij de developers. Hopelijk zal het binnenkort voorbij zijn!  


Goedemorgen, @jbfvos en @wjb 

Mijn collega Ben, verantwoordelijk voor mailtransport, heeft er serieus naar gekeken. Helaas is het probleem nog niet boven water. 

Er zijn ook geen foutieve inlogpogingen te vinden van wjb in mail history. Sinds vorig jaar zijn er ook geen verkeerde inlogpogingen vanaf jouw mailaccount gevonden. Dit betekent dat alle inlogpogingen die naar de servers van KPN zijn gegaan ook succesvol waren. Dit probleem lijkt dus los te staan van de nieuwe mailomgeving.

Ben heeft daarnaast nog zijn eigen kpnmail.nl account toegevoegd aan de Outlook app (laatste update 20-12-2019) op de Samsung S7 met Android 8.0. Ook daar kan ik het probleem niet reproduceren.

Wat nog niet duidelijk is:

  • Zijn de problemen van @jbfvos  hetzelfde? Gaat het bij jou ook om outlook op Android? Welke versie? Welk email accounts? Wil je dit vragen en dit mailen aan mij? Kan hij wel via webmail zijn mailbox benaderen?
    We kunnen in een systeem kijken of er een inlogprobleem is met deze accounts. Dan komen we wellicht een stapje verder.
  • Als wjb het account het account van zijn vrouw toevoegt aan Outlook, treedt hetzelfde probleem dan ook op?
  • Wanneer wordt om het wachtwoord gevraagd? Bij het openen van de Outlook app of alleen bij het versturen?
  • Welke versies zijn geinstalleerd (OS en app). Op welk apparaat treedt dit op?

Mogelijk komen we zo wat dichter bij de oplossing. Ik hoor het graag, zodat we nog dieper kunnen graven om zo het probleem te kunnen reproduceren en wegnemen.


Er zijn ook geen foutieve inlogpogingen te vinden van wjb in mail history. ... 

Dit betekent dat alle inlogpogingen die naar de servers van KPN zijn gegaan ook succesvol waren. Dit probleem lijkt dus los te staan van de nieuwe mailomgeving.

Dan lijkt het meer aan de Outlook zijde te liggen en dat vermoeden had ik eigenlijk ook al wel een klein beetje.

 

Wat nog niet duidelijk is:

  • Als wjb het account het account van zijn vrouw toevoegt aan Outlook, treedt hetzelfde probleem dan ook op?

Helaas past dit niet in de policy bij ons thuis. Mailboxen zijn privé. Ik kan dus niet zomaar haar mailbox toevoegen aan mijn Outlook. Ik zal met haar overleggen of zij zelf (tijdelijk) Outlook wil gebruiken op haar Android telefoon.

 

Wat nog niet duidelijk is:

  • Wanneer wordt om het wachtwoord gevraagd? Bij het openen van de Outlook app of alleen bij het versturen?

Bij het synchroniseren van de (imap) mailbox. Dus niet alleen versturen maar ook bij het ontvangen van mail.

 

Ben heeft daarnaast nog zijn eigen kpnmail.nl account toegevoegd aan de Outlook app (laatste update 20-12-2019) op de Samsung S7 met Android 8.0. Ook daar kan ik het probleem niet reproduceren.

Ook ik heb het probleem nu niet, maar binnen een paar dagen, wellicht een paar weken zal het issue waarschijnlijk spontaan weer optreden. Dan moet ik vast weer éénmalig de imap instellingen corrigeren om vorvolgens weer een tijdje probleemloos te kunnen mailen. Het fenomeen treedt dan zowel op mijn OnePlus 5T (Android 9) als op mijn Huawei MediaPad M3 (Android 7) op. Een fout in de installatie van de app lijkt daarmee ook uitgesloten, het lijkt echt in de communicatie met het KPN mail platform fout te gaan. Op beide wordt Outlook overigens automatisch geupdate en momenteel staat de versie van 9 januari op beide apparaten.

Dit fenomeen treedt bij mij op sinds de nieuwe mail omgeving. Er lijkt dus wel een correlatie te zijn.

Ik zal, als ik het niet vergeet, een screenshot plaatsen zodra het fenomeen zich weer manifesteert.


Ik constateer op dit moment geen inlogproblemen meer!


Er zijn ook geen foutieve inlogpogingen te vinden van wjb in mail history. ... 

Dit betekent dat alle inlogpogingen die naar de servers van KPN zijn gegaan ook succesvol waren. Dit probleem lijkt dus los te staan van de nieuwe mailomgeving.

Dan lijkt het meer aan de Outlook zijde te liggen en dat vermoeden had ik eigenlijk ook al wel een klein beetje.

:)

 

Wat nog niet duidelijk is:

  • Als wjb het account het account van zijn vrouw toevoegt aan Outlook, treedt hetzelfde probleem dan ook op?

Helaas past dit niet in de policy bij ons thuis. Mailboxen zijn privé. Ik kan dus niet zomaar haar mailbox toevoegen aan mijn Outlook. Ik zal met haar overleggen of zij zelf (tijdelijk) Outlook wil gebruiken op haar Android telefoon.

Begrijpelijk. Jouw voorstel is een beter alternatief!

 

Wat nog niet duidelijk is:

  • Wanneer wordt om het wachtwoord gevraagd? Bij het openen van de Outlook app of alleen bij het versturen?

Bij het synchroniseren van de (imap) mailbox. Dus niet alleen versturen maar ook bij het ontvangen van mail.

Duidelijk! 

 

Ben heeft daarnaast nog zijn eigen kpnmail.nl account toegevoegd aan de Outlook app (laatste update 20-12-2019) op de Samsung S7 met Android 8.0. Ook daar kan ik het probleem niet reproduceren.

Ook ik heb het probleem nu niet, maar binnen een paar dagen, wellicht een paar weken zal het issue waarschijnlijk spontaan weer optreden. Dan moet ik vast weer éénmalig de imap instellingen corrigeren om vorvolgens weer een tijdje probleemloos te kunnen mailen. Het fenomeen treedt dan zowel op mijn OnePlus 5T (Android 9) als op mijn Huawei MediaPad M3 (Android 7) op. Een fout in de installatie van de app lijkt daarmee ook uitgesloten, het lijkt echt in de communicatie met het KPN mail platform fout te gaan. Op beide wordt Outlook overigens automatisch geupdate en momenteel staat de versie van 9 januari op beide apparaten.

Dit fenomeen treedt bij mij op sinds de nieuwe mail omgeving. Er lijkt dus wel een correlatie te zijn.

Ik zal, als ik het niet vergeet, een screenshot plaatsen zodra het fenomeen zich weer manifesteert.

Yes plz! Screenshots altijd welkom. Ik geef alle info die we tot nu toe hebben door aan Ben. Hopelijk komt het niet meer voor! Anders hoor ik het graag. Allicht dat we toch iets kunnen vinden, en een oplossing kunnen bieden. Bedankt tot dusver :)

Ik constateer op dit moment geen inlogproblemen meer!

Hopelijk blijft dat zo. Mocht het wederom weer optreden, geef me alle informatie die je hebt. Zoals;

Wat nog niet duidelijk is:

  • Zijn de problemen van @jbfvos  hetzelfde? Gaat het bij jou ook om outlook op Android? Welke versie? Welk email accounts? Wil je dit vragen en dit mailen aan mij? Kan hij wel via webmail zijn mailbox benaderen?

 


Reageer