Skip to main content

Zie onderwerp. We kunnen geen mail meer versturen sinds de overgang naar andere provider. KPN heeft beloofd dat we nog 6 maanden de beschikking hadden over onze email, maar dat is dus maar voor de helft waar (alleen inkomend werkt nog). Graag advies/oplossing!

Hallo @RemSee 

Gedurende de 6 maanden houd je de volledige beschikking over je mailbox (ontvangen en verzenden).

Gebruik je in je e-mailprogramma wel de juiste instellingen voor uitgaand?

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Als je nog via poort 25 en niet geauthoriseerd (zonder gebruikersnaam en wachtwoord) werkt, dan is dat de oorzaak. Dat werkt alleen (nog) als je direct op het KPN netwerk zit.


Wat lastig.

Als het via webmail werkt zou het ook via een mailprogramma moeten werken. En ook als het ingaand werkt kan het niet zo zijn dat uitgaand niet meer werkt. Er is dus wat anders het geval.

Zoals bv instellingen in je mail-programma.

http://webmail.kpnmail.nl .


Inkomende server en uitgaande server hebben hun eigen instellingen @PeterG .

Dan zullen de inkomende instellingen ws. wel goed staan. Daarom richt ik me op de uitgaande mailserver en de mogelijk foute instelling in het mailprogramma.


Inkomende server en uitgaande server hebben hun eigen instellingen @PeterG .

Dan zullen de inkomende instellingen ws. wel goed staan. Daarom richt ik me op de uitgaande mailserver en de mogelijk foute instelling in het mailprogramma.

Okee, @RBxx .

Sinds de uitvinding van ADSL, waarbij je continu online/verbonden bent, is een mailprogramma, waarmee je off line je mail deed en alleen voor uiteindelijk verzenden/ontvangen even internet gebruikte, totaal overbodig geworden in mijn optiek. Ik gebruik al een jaar of 17 nu geen mailprogramma meer.


Bedankt voor jullie reacties! Ik gebruik inderdaad voor de uitgaande server geen gegevens, maar heb dat ook nooit gedaan. Het betreft hier de instellingen van de laptop met MS Outlook, en wat je zegt; we zijn dus nu niet meer direct verbonden met het kpn netwerk (want andere provider). Dus ik ga kijken of we de instellingen zodanig kunnen aanpassen dat dit met inloggegevens wel gaat werken!

 

Update (15:49): ik heb de instellingen inderdaad ingevuld, en het werkt! Bedankt mensen voor de hulp, zeer gewaardeerd !


Hoi @RemSee , rechtstreeks op het KPN netwerk lukt het zonder authorisatie nog wel, maar van buitenaf via een andere provider is de authorisatie verplicht.


Update (15:49): ik heb de instellingen inderdaad ingevuld, en het werkt! Bedankt mensen voor de hulp, zeer gewaardeerd !

 

Graag gedaan @RemSee , goed om te horen dat mijn aanwijzigingen hebben geholpen.