Skip to main content

Sinds een aantal dagen komt de email van één van onze accounts niet meer binnen op onze laptop? Op de tablet wel.

Bij het andere account geen problemen.

Via webmail zijn ze wel te benaderen. Ook als ik via webmail een bericht verstuurd naar betreffende account, maar dit bericht komt nog steeds niet binnen.

Ook komt dit account niet voor op de blacklist.

Instellingen staan m.i. goed.

Acties die ik zou kunnen doen volgens kpn heb ik doorlopen .

Aanbeveling van kpn om wachtwoord te wijzigen heb ik ook gedaan.

Echter geen resultaat

Account van de laptop verwijderen, PC opnieuw opstarten, account weer toevoegen en daarbij alleen mailadres en wachtwoord opgeven. De rest zoekt de server wel uit.

Bij mij heeft dit al meerdere keren geholpen. Enig open punt: KPN geeft op geen enkele manier aan dat er iets verkeerd loopt, de bovenstaande werkwijze wordt niet aangeraden, waarom de methode bij mij meerdere keren bij tablet en laptop gewoon werkte.


@Hans van Sonderen ;

Kun je in de webmail vanaf alle accounts wel email versturen en komt die email (in de webmail) ook goed binnen op alle accounts ? Zo nee, dan is er een fout bij de KPN emailserver. Zo ja, dan zou ik de fout op jouw laptop zoeken.

Misschien heb je recentelijk nieuwe software geïnstalleerd ? Of heb je een nieuwe update van Microsoft gekregen ?

Maak op de laptop een nieuw account aan met dezelfde instellingen. Lukt het dan wel om met dat nieuwe account email te versturen en ontvangen ? Als je POP gebruikt op jouw laptop dan ben ik kort over het verwijderen van het bestaande account: NIET DOEN !!!!


Hi @Hans van Sonderen,

Als ik 'm goed begrijp, kunnen jullie met beide mailaccount mailen via de tablet en via de Webmail, maar gaat het bij 1 account mis op de laptop. Dat zal inhouden dat er vanaf onze kant niets aan de hand is met de betreffende account, aangezien het alléén op die laptop niet goed gaat.

@AndreWrdn en @Willy22 geven al aan dat het opnieuw toevoegen van de account de oplossing kan zijn, is dat inmiddels gelukt en maakt dat een verschil?