Skip to main content

Beste Kpn

Veel van onze emails met onze domeinnamen mm-opelparts.nl mm-opelparts.com en mm-opelparts.de worden geweigerd.
Wij krijgen dan de melding 550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected. 
Nu hoorde ik dat dit vaak gebeurt door de Spamfilter van KPN.
Zouden jullie eens kunnen kijken of onze domeinnamen toevallig in jullie spamfilter staat?

Met vriendelijke groet,

Gerrald

Hallo @Gerrald 

De code 550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected duidt inderdaad meestal op een blokkering doordat het KPN spamfilter de e-mails van de afzenders beoordeelt als spam.

Neem contact op met KPN Abuse, de beheerder van het spamfilter. Die afdeling kan dit onderzoeken en zo nodig het filter bijsturen. Ze zijn bereikbaar via e-mail:  abuse@kpn.com 


Hallo @Gerrald 

De code 550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected duidt inderdaad meestal op een blokkering doordat het KPN spamfilter de e-mails van de afzenders beoordeelt als spam.

Neem contact op met KPN Abuse, de beheerder van het spamfilter. Die afdeling kan dit onderzoeken en zo nodig het filter bijsturen. Ze zijn bereikbaar via e-mail:  abuse@kpn.com 

Super dank je wel ik heb hun een berichtje gedaan.


Ik denk dat er een probleem is met dkim en/of dmarc.

Klopt het dat die domeinen bij Solcon of Compbell ondergebracht zijn?

Via welke mailserver verstuur jij mails want het spf record definieert dat dit alleen vanaf een beperkte lijst van mailservers mag gebeuren.


Ik denk dat er een probleem is met dkim en/of dmarc.

Klopt het dat die domeinen bij Solcon of Compbell ondergebracht zijn?

Via welke mailserver verstuur jij mails want het spf record definieert dat dit alleen vanaf een beperkte lijst van mailservers mag gebeuren.

Hoii onze domein namen staan inderdaad bij solcon. Wij gebruiken office365 als mailserver.

 

 

 

 

 

 

 


Ik denk dat er een probleem is met dkim en/of dmarc.

Klopt het dat die domeinen bij Solcon of Compbell ondergebracht zijn?

Via welke mailserver verstuur jij mails want het spf record definieert dat dit alleen vanaf een beperkte lijst van mailservers mag gebeuren.


Ik heb de case even opgezocht in ons systeem, en het bleek in dit geval simpelweg het spamfilter te zijn.