Skip to main content

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en heb gelijk een vraag van technische aard. 
 

Op mijn iPhone en Mac maak ik gebruik van het mail programma Spark. In dit programma krijg ik het niet voor elkaar om een mail account gekoppeld aan een eigen domein/url te activeren als ik op mijn thuisnetwerk zit (WiFi). Zodra ik op een ander netwerk zit lukt dit wel. mail te versturen vanuit een eigen netwerk lukt ook niet. Ontvangen wel. 
bij al mijn andere mail accounts is dit probleem niet aanwezig. Ik heb de juiste instellingen en webmail functioneert prima. 
 

Maw dit probleem lijkt zich vooral voor te doen binnen het eigen WiFi netwerk. Ik heb glasvezel en heb een Experia Box v10 met twee Experia WiFi repeaters.

Wat is de oplossing voor dit issue?

Welkom op het forum @MarinioDijk. Zou je aan kunnen geven of het gaat om een e-mailadres van KPN? Eindigend op bijvoorbeeld @kpnmail.nl of @planet.nl? Zou je als het daarom gaat kunnen kijken of je de mailinstellingen van KPN gebruikt?


Het gaat om een e-mail adres verbonden aan een eigen domein (info@****.***). 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


het lukt dus niet om het e-mailadres in je vorige bericht goed ingesteld te krijgen in Spark?


Zolang ik binnen mijn netwerk thuis ben lukt het niet om mail te versturen vanaf dit e-mail adres. Buitenshuis (4g of ander WiFi netwerk) lukt dan wel.

Het instellen van dit mail account heb ik ook buitenshuis moeten doen aangezien dit op het eigen netwerk niet lukte. 
 

ik heb meer custom mail adressen die gekoppeld zijn aan een eigen domein maar deze staan bij een andere host. Hier ervaar ik deze problemen niet.

 

ik heb contact gehad met de support van het mail programma wat ik gebruik (Spark voor Mac). Zijn kregen het wel voor elkaar om een test e-mail adres van dit domein te activeren.

Hey probleem lijkt zich dus te focussen rond mijn thuis netwerk. Doen ik een andere server voor verzenden in te stellen? Zo ja welke?


Wat je zou kunnen proberen is de uitgaande mailserver van KPN te gebruiken. Daarbij wil ik je wel aanraden om de serverinstellingen te gebruiken die worden aangeraden door de mailhost van het e-mailadres.