Skip to main content

Sinds kort krijg ik de melding: 
Verzenden... rapporteert fout (0x800CCC1A): De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versleutelingsmethode. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van uw e-mailserver of uw internetprovider (ISP).

 

Ik heb alles de server instellingen al gecheckt.

En sinds vandaag kan ik ook niet meer emails van mijn iPad versturen: "De verbinding met de uitgaande server 'smtp.kpnmail.nl’is mislukt. Extra uitgaande e-mailservers kunnen voor e-mailaccounts worden geconfigureerd in Áccounts en wachtwoorden’ in Instellingen'.

 

Hi @EHZ, Welkom hier op ons KPN Forum! Ruk dat de e-mail niet meer functioneert. In welk e-mailprogramma krijg je deze melding te zien? Krijg je de melding te zien op alle apparaten waar je de e-mail hebt ingesteld? 

Zorg dat de serversintellingen overal hetzelfde zijn: 

Inkomende server:
imap.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 993 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Als je dit gecontroleerd hebt en alles klopt, test het dan. Werkt dit niet? Zou je dan eens willen controleren of de KPN webmail nog werkt? Hiermee sluiten we uit of het probleem in de instellingen van het mailprogramma zit of bij ons ligt. 

 


Hi @EHZ! Is het inmiddels gelukt? Ik heb helaas niets meer van je gehoord, dus neem aan dat je het via een andere weg hebt geregeld. Ander lees ik het graag. :hugging:


Reageer