Goedenavond,
Namens mijn moeder ben ik al een paar avonden bezig haar emailproblemen op te lossen.
Sinds een tijdje kan zij geen email meer versturen, er komt dan een verzendfout in de inbox en de mail wordt opgeslagen in concepten.
De precieze foutmelding kan ik niet achterhalen, want ik dacht dat het misschien te maken had met de nieuwe versie van Outlook, waar een melding van kwam. Nu heb ik die versie geprobeerd te activeren, maar wat ik ook probeer, dat lukt maar niet. En teruggaan naar de oude versie is lukt ook niet, ook niet bij opnieuw opstarten.
Er staat steeds “Er is iets misgegaan” en dat mijn emailprovider mogelijk gebruikt maakt van een ‘app wachtwoord’ ipv het gewone wachtwoord. Afgaande op de info hier moet dat het KPN Id zijn, maar dan krijg ik weer dezelfde foutmelding.
Inmiddels heb ik een andere emailprovider (Thunderbird) geinstalleerd, maar ook daar krijg ik de melding dat aanmelden bij de server niet mogelijk is vanwege ‘waarschijnlijk een onjuiste configuratie, gebruikersnaam of wachtwoord'. De gebruikersnaam en wachtwoord kloppen sowieso, want daarmee ben ik hier gewoon ingelogd.
Hopelijk hebben jullie enig idee van een oplossing, want het niet kunnen lezen van mail is wel erg vervelend, omdat er nu net wat belangrijke zaken spelen die veel communicatie vereisen.