Skip to main content

Goedemiddag,

Ik kan sinds kort vanuit Telfort email geen mail verzenden.

Hoi @Tranfal, welkom op het forum! Hier was een paar dagen geleden een storing mee! Inmiddels is deze opgelost! Werkt alles bij jou ook weer?


Goedemiddag,

Nee, het werkt nog steeds niet.


Werkt het via een ander apparaat of de webmail nog wel?
Zo nee wil ik je adviseren het wachtwoord te resetten/wijzigen via email.kpn.com 

Als die wél werken is het advies om de instellingen op je apparaat te controleren of je account opnieuw in te stellen in je mailprogramma. Op deze pagina kun je alle instellingen voor de meest voorkomende mailprogramma's vinden!


Webmail werkt goed.

Alle instellingen verschillende keren gevolgd maar geen resultaat.

Korte omschrijving; ik heb T-mobile als provider, mijn email adres (instellingen) werkte voorheen goed in outlook 2016.

Nu de laatste tijd kan ik alleen mail ontvangen maar niet versturen.

Als foutmelding; “Kan het bericht niet verzenden.Controleer het emailadres in de accounteigenschappen.De reactie van de server was 550.5.7.1 Unable to relay without authentication.


Als ik op het forum zoek op die foutmeldingen vind ik meerdere topic waar eigenlijk altijd de uitgaande serverinstellingen niet goed stonden.
Het gaan dan specifiek om de verificatie instellingen van de uitgaande server.

Zie ook dit topic: 

In dit topic legt @wjb  uit wat dit is en hoe het werkt.
 

 


Telefonisch contact gehad met T-mobile daar ligt het niet aan.

Heeft mij wat tips aangegeven om het functionerend te krijgen.

Maar kan nog steeds geen mail verzenden.

Probeer nu met kpn te bellen...wachttijd te laaang.


@Tranfal heb je met mijn collega's nog een oplossing kunnen vinden?

 


Contact gehad met kpn, geen oplossing voor het probleem kunnen vinden.

Zit er nog steeds mee...helaas!


Hoi @Tranfal ,

Vervelend probleem, maar de melding “ Unable to relay without authentication. “ zegt ook eigenlijk al wat er mis gaat. Collega Thomas verwijst dan ook al naar het juiste topic van wjb, maar ik ga even proberen uit te leggen wat er mis gaat.

Op de uitgaande mailservers van KPN kun je e-mail versturen met of zonder authenticatie (wat niets meer of minder betekent dan: wel of geen gebruikersnaam/wachtwoord opgeven bij het versturen van e-mail). Om spam te voorkomen kan je zonder authenticatie de mailservers van KPN alleen gebruiken wanneer je ook daadwerkelijk verbonden bent met het KPN netwerk. Je geeft zelf al aan dat je verbonden bent met het netwerk van T-Mobile, en zodoende kun je onze uitgaande mailservers dus alleen gebruiken wanneer je dit met de authenticatie doet. In de serverinstellingen van je e-mailapp zul je dus aan moeten geven dat voor de uitgaande mailserver een gebruikersnaam en wachtwoord vereist zijn, en dien je die op te geven. Als je dat correct instelt dan zal het versturen van e-mail weer werken.


Moet ik dan gebruikersnaam van kpn of t-mobile gebruiken voor uitgaande mailserver.


Het gaat hier dan om de gebruikersnaam en het wachtwoord van je KPN mailbox.


Uiteindelijk toch nog gelukt!

Door outlook 2016 te verwijderen en daarvoor outlook 2019 te gebruiken.

Ontvangen en verzenden lukt nu wel maar waarom het niet lukt in outlook 2016…ik weet het niet?

Heb de email instellingen van kpn gebruikt.

Eigenlijk door stom toeval door outlook 2016 te verwijderen.

Misschien dat andere gebruikers hier wat aan heeft.


Fijn om te zien dat het gelukt is, al heeft het helaas even geduurd. Ik verwacht dat het ook wel werkende te krijgen was met 2016, maar dat maakt voor nu ook even niet zoveel meer uit, aangezien je het werkende hebt.