Skip to main content

3 dagen geleden (15/3) omgegaan van XS4all naar KPN. Internet, TV en telefoon werken goed maar het lukt mij niet mijn email te ontvangen en te versturen. Van alles geprobeerd o.a. imap en smtp op knpmail gezet in mij mail-programma. (Thunderbird) maar ook met verschillende paswoorden van KPN en Xs4all.

Xs4all modem kon blijven en email adressen konden blijven. Daar niets veranderd.

De aanwijzingen van KPN zijn m.i. niet duidelijk (genoeg). Wat doe ik fout of heeft KPN/Xs4all dinge nagelaten ?

Graag spoedig advies.

Dit is NIET de eerste persoon die hier last van heeft. Afgaande op mijn geheugen waren er al 2 andere klanten die hetzelfde probleem hadden. Dit probleem MOET gewoon worden opgelost door de techneuten van de KPN.

Wat is het probleem dan?


@wjb 

@Ad Matthijs stapte vrijwillig over van Xs4all naar KPN en raakte daardoor (en dat is het probleem hier) al zijn XS4all accounts in één klap kwijt. Terwijl je zou verwachten dat die (in dit geval XS4all) accounts nog 6 maanden actief zouden blijven zodat hij bijv. zijn email zou kunnen overbrengen van XS4all naar de KPN emailservers.

Het probleem hierboven is al 2 keer eerder gebeurd (afgaande op mijn geheugen) in de laatste ca. 2 jaar.

Misschien hanteert XS4all hetzelfde “klant-onvriendelijke” (ik wil hier niet een scheldwoord gebruiken) beleid ook voor personen die van XS4all naar een andere provider (anders dan KPN) willen overstappen. Jakkes.


Verander je gebruikersnaam in je mail programma van username@xs4all.nl naar username@kpnmail.nl

Je kan wel je oude/huidige wachtwoord gebruiken.


 

Inkomde serverinstellingen (IMAP)
Server: imap.kpnmail.nl
Poort: 993
Gebruikersnaam: jouwgebruikersnaam@kpnmail.nl
Verbinding: SSL/TLS

Uitgaande serverinstellingen
Server: smtp.kpnmail.nl
Poort: 587
Gebruikersnaam: jouwgebruikersnaam@kpnmail.nl
Verbinding: SSL/TLS


Verander je gebruikersnaam in je mail programma van username@xs4all.nl naar username@kpnmail.nl

Je kan wel je oude/huidige wachtwoord gebruiken.

Dat is niet nodig, ook met de @xs4all.nl alias moet je kunnen inloggen op de mailserver van kpn.


Verander je gebruikersnaam in je mail programma van username@xs4all.nl naar username@kpnmail.nl

Je kan wel je oude/huidige wachtwoord gebruiken.

Dat is niet nodig, ook met de @xs4all.nl alias moet je kunnen inloggen op de mailserver van kpn.

nee hoor, niet wanneer je bv een mailclient gebruikt, zoals Outlook. Maar probeer het maar en dan hoor ik het graag.


Verander je gebruikersnaam in je mail programma van username@xs4all.nl naar username@kpnmail.nl

Je kan wel je oude/huidige wachtwoord gebruiken.

Dat is niet nodig, ook met de @xs4all.nl alias moet je kunnen inloggen op de mailserver van kpn.

nee hoor, niet wanneer je bv een mailclient gebruikt, zoals Outlook. Maar probeer het maar en dan hoor ik het graag.

Jawel hoor, ik doe niet anders dan een alias gebruiken om in te loggen.

Mijn @kpnmail.nl adressen gebruik ik nooit, altijd mijn @planet.nl of @wjb4all.nl aliassen.


Verander je gebruikersnaam in je mail programma van username@xs4all.nl naar username@kpnmail.nl

Je kan wel je oude/huidige wachtwoord gebruiken.

Dat is niet nodig, ook met de @xs4all.nl alias moet je kunnen inloggen op de mailserver van kpn.

nee hoor, niet wanneer je bv een mailclient gebruikt, zoals Outlook. Maar probeer het maar en dan hoor ik het graag.

Jawel hoor, ik doe niet anders dan een alias gebruiken om in te loggen.

Mijn @kpnmail.nl adressen gebruik ik nooit, altijd mijn @planet.nl of @wjb4all.nl aliassen.

probeer imap eens.


Verander je gebruikersnaam in je mail programma van username@xs4all.nl naar username@kpnmail.nl

Je kan wel je oude/huidige wachtwoord gebruiken.

Dat is niet nodig, ook met de @xs4all.nl alias moet je kunnen inloggen op de mailserver van kpn.

nee hoor, niet wanneer je bv een mailclient gebruikt, zoals Outlook. Maar probeer het maar en dan hoor ik het graag.

Jawel hoor, ik doe niet anders dan een alias gebruiken om in te loggen.

Mijn @kpnmail.nl adressen gebruik ik nooit, altijd mijn @planet.nl of @wjb4all.nl aliassen.

probeer imap eens.

Ik doe niet anders.


Ik ben ook overgezet van XS4all naar KPN en mijn Thunderbird werkt wel met pop3 instellingen.

Het duurt wel ongeveer een minuut voor een mail binnen is maar het werkt wel, imap kreeg ik ook niet voor elkaar. Het gaat dus bij mij wel via pop. xs4all en smtp.xs4all.

 


Hallo @exacces en als je de KPN-instellingen gebruikt, smtp.kpnmail.nl en pop.kpnmail.nl of imap.kpnmail.nl ?


Het werkt niet met kpnmail i.p.v. xs4allmail.

Het duurt wel steeds 1 minuut voor een mail is binnengehaald bij Thunderbird, maar het werkt tenminste.

Inloggen via webmail gaat ook niet helemaal goed, de inkomende mails worden niet geopend, ik kan ze wel verplaatsen naar concepten en kan ze dan wel openen…..