Skip to main content

Ik ga/ben weg bij kpn maar heb er “natuurlijk” geen rekening mee gehouden dat mijn mail account dan ook gestopt gaat worden. Kan ik mensen die mij op m’n oude account benaderen laten omleiden of een boodschap geven dat de account niet meer bestaat o.i.d.?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @rip01 

Na beëindiging van het abonnement blijft het KPN mailaccount nog 6 maanden “in de lucht". Via de Webmail instellingen kan je “Automatisch doorsturen” aanzetten naar jouw e-mailadres bij een andere provider. Ook is een “Afwezigheidsmelding” mogelijk. Na afloop van de 6 maanden wordt het account gewist (incl. inhoud) en zal ook het doorsturen tot een einde komen.

bron: Abonnement opzeggen | KPN


Dank, duidelijk !


@RBxx Is er een manier om binnen 6 maanden nog gegevens op de halen van een opgezegde account?


Hallo @JW1102 

Binnen de 6 maanden na beëindiging van je internet abonnement heb je nog volledige toegang tot je e-mailaccount, zowel via Webmail als via een e-mailprogramma zoals Outlook op je PC/laptop.
Mail ophalen, doorsturen maar ook lokaal opslaan blijft mogelijk.


@RBxx Kan de klant ook het password resetten zonder KPN verbinding? Of moet die eerst hersteld worden?

 


@JW1102
Heb je nog toegang tot MijnKPN met een KPN ID? Dan zou het mogelijk moeten zijn om je e-mailaccount wachtwoord te resetten, ook via een niet-KPN verbinding. Anders kan het met je klantnummer ook, maar dan alleen via je KPN-thuisaansluiting.
https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/wachtwoord-of-gebruikersnaam-vergeten.htm

Kan je wat meer vertellen over jouw situatie, dan kan ik nog beter ‘meedenken’.

  • Je hebt recent je KPN internet abonnement opgezegd?
  • Hoe lang heb je het e-mailaccount al niet meer gebruikt?
  • Wil je account weer gaan gebruiken of gaat het alleen om achtergebleven informatie?

@RBxx Mijn KPN abonnement zeg ik niet op hoor. 😉 Ik ben even aan het helpen met uitzoeken. Het gaat om het terughalen van de maildata van een overleden persoon. Het abonnement van deze persoon is in mei beeindigd, dus minder dan 6 maanden geleden. 


@JW1102 Ik ben bang dat dit lastig wordt. Het is niet mogelijk om het wachtwoord op te vragen bij de klantenservice. Ik heb deze vraag onder de aandacht gebracht van de moderators, mogelijk weten die toch nog een oplossing.


@JW1102 Ik heb het seintje van @RBxx gekregen! Dat is inderdaad een lastigere situatie wat de gegevens betreft. Als het inloggen in MijnKPN niet lukt, heb ik zelf helaas geen andere opties voor je. Wat je dan wel kan proberen, is contact op te nemen met onze Nabestaandendesk (tel 0800 0201 555). Zij kunnen helpen met alles rondom het abonnement en het opzeggen in het geval van een overlijden, mogelijk hebben ze hier ook extra opties voor. Ik hoop dat 't linksom of rechtsom snel opgelost is!


@Alexandra Dank je. Ik ga het even doorgeven.