Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb een nieuwe computer en wil nu mijn email account (kpnmail met onsbrabantnet.nl) openen. windows live mail.

Op de oude computer is de email ingested als pop-acount. Ik begrijp dat ik daardoor de emails niet aankan, omdat die op dat apparaat zijn opgeslagen ipv online/op de server. Hoe kan ik nu de account op de nieuwe computer krijgen?

Ik zit nu zo in de zooi dat zelfs de ‘oude’ account niet meer toegankelijk is voor nieuwe inkomende email. Ik heb account op de oude computer omgezet naar imap, en kwam er toen achter dat dat niet werkte en heb het teruggezet naar pop. Sindsdien accepteert de account geen inkomende email meer.

Wat kan ik doen?

Vriendelijke groet, Evelien

Welkom op het forum @HarrievdB! Om in ieder geval gelijk toegang te hebben tot je nieuwe mails kan je altijd inloggen op de webmail. Als je het wachtwoord niet meer weet kan je die thuis wijzigen op deze website. Let wel op dat daardoor ook op andere apparaten eerst het nieuwe wachtwoord ingevuld moet worden voordat het daar weer werkt.

Wat betreft de nieuwe computer zou ik je aan willen raden de Windows mail app te gebruiken. Deze is een stuk veiliger gezien de ondersteuning van Windows live mail niet meer wordt gedaan. De oude mails terug halen is een stukje lastiger. In een eerder topic is er een instructie gezet om dit te doen. Zou je kunnen kijken of die voor je werkt?


@HarrievdB :

Loop de instellingen na op jouw computer (heb je wel de juiste poort ingesteld ?):

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Kun je wel binnenkomen bij de webmail ? Zo ja, dan zijn gebruikersnaam en wachtwoord goed.

Als je in de webmail bent mis je dan (veel) emails ? Want bij IMAP blijven de emails op de (KPN) server staan terwijl POP anders werkt. Bij POP gebeurt ongeveer het volgende 1) de emails opgehaald en op jouw computer opgeslagen 2) de emails gewist van de (KPN) server.

Heb je nog veel emails in WLM staan ?


Dankjewel voor jullie reacties @Bram_  en @Willy22 ! Ik heb met de klantenservice van kpn gebeld en ben er goed doorheen geloodsd. Het was een combinatie van het herstellen van het wachtwoord en pop/imap instellingen aanpassen.


Goed om te horen! Blij dat alles weer werkt. :relaxed: