Skip to main content

Ik heb 2 email accounts bij kpn, vanuit het verleden als bij Planet en nu KPN, welke ik zou willen samenvoegen tot 1. Ik zou het 2e account willen verwijderen, hetgeen me m.i .wel moet lukken. Enkele adressen uit het 2e emailaccount kon ik overplaatsen naar de 1e emailaccount. Bij 2 lukt dit niet, een gelijk 1e deel adres met xxxx@planet.nl en xxx@kpnmail.nl.  Ik kan ze wel  verwijderen maar niet toevoegen aan mijn 1e postbus, dan zegt hij dat de adressen niet beschikbaar zijn. Mogelijk hangen deze als basis aan het 2e emailaccount?  Mijn vraag is nu: Als ik eerst dit gehele emailaccount verwijder, kan ik ze dan wel toevoegen aan het 1e emailaccount?  Rare vraag misschien maar toch maar geprobeerd.

Gr. Herman

@GlimmerTwins

Gebruik je POP of IMAP voor die accounts in jouw emailprogramma ?

Ik persoonlijk zou het als volgt doen (het is uiteraard jouw keuze):

1)) Neem een beslissing naar welk emailaccount de emailadressen moeten worden verplaatst. Ik persoonllijk zou een nieuw KPN emailaccount aanmaken (kan alleen nog maar met xxxx@kpnmail.nl) maar dat is uiteraard mijn persoonlijke voorkeur.

2)) verplaats/kopieer alle ontvangen & bewaarde email naar dat nieuwe / andere emailaccount. Dit kun je doen met jouw emailprogramma als je daar een account hebt dat met IMAP werkt en naar dat (nieuwe)  emailadres wijst. Dit moet je doen voordat je een emailaccount opheft/laat opheffen om alle email te behouden. Indien gewenst, kan ik dat uitleggen.

3)) Bel met de KPN (tel. 0800 - 0402 ) en vraag om alle emailadressen/aliasen te laten overzetten naar dat nieuwe emailaccount. Deze emailadressen worden dan als een alias aan het (nieuwe) emailaccount gehangen. Vanaf dat moment komt dan de email binnen bij dat (nieuwe / andere) KPNmail-account.


Hi @GlimmerTwins,

Ik sluit me aan bij punt 3 van @WMG-N, onze telefonische klantenservice kan een melding aanmaken voor onze technische dienst en vanuit daar kunnen mailadressen verplaatst worden van de ene naar de andere mailaccount. Vooral niet zelf iets verwijderen, je bent dan alle mails/contacten kwijt en die kunnen niet worden teruggehaald als een mailadres na het verwijderen opnieuw aan wordt gemaakt. Onze technische dienst kan de mailadressen met behoud van alle inhoud ‘verhuizen’ dus dat lijkt me voor jou toch de meest prettige oplossing 😊


@Maja van KPN 

@GlimmerTwins 

Overzetten van een emailaccount naar een ander emailaccount is wel een probleem omdat dan de KPN van dat emailaccount een alias maakt en dan ben je de emails van dat oude emailaccount kwijt. Daarom moet je, in zo'n geval, eerst de emails naar het nieuwe account verplaatsen.

In dat geval ben je ook de contacten van dat account, die in de KPN webmail stonden kwijt. Ook die moet je eerst veplaatsen. Dit kan men doen door die contacten in CSV formaat te exporteren en daarna bij het nieuwe emailaccount (webmail) weer te importeren.


Het is een account waar weinig emails op binnenkwamen. De historie heb ik nog staan in Windows live Mail,  De oude mails en contacten te behouden in KPNmail zijn dus minder belangrijk. Het belangrijkste is dat ik de 2 adressen xxxx.@kpnmail.nl en xxxx@planet.nl na verwijderen account kan overzetten naar mijn 1e mailaccount.  Klopt dit? Herman


@GlimmerTwins 

Als je IMAP in jouw programma gebruikt dan kun je de inhoud van de beide emailaccounts zien en zonodig veranderen en verplaatsen. Je ziet dan letterlijk wat er nog op de KPN emailservers staat voor elk emailaccount.

Wil je de contacten behouden die je in de KPN webmail hebt staan dan moet je daarvoor bij de KPN webmail inloggen. Dat lukt niet met jouw emailprogramma.

De procedure blijft hetzelfde:

1)) Indien gewenst:  Emails verplaatsen naar dat nieuwe account (m.b.v. jouw emailprogramma).

2)) Indien gewenst: contacten overzetten (in CSV formaat) naar jouw huidige emailprogramma.

3)) Bel met de KPN om dat emailadres over te laten zetten naar dat andere account (als een alias). dan komt vanaf dat moment alle email alleen nog maar op dat andere account.

4)) Opheffen oude emailaccount (in MijnKPN).


Hoe staat het er nu voor @GlimmerTwins?

Is het gelukt en zijn je mailadressen nu zo ingericht als je graag wilt?


Hoewel de adviezen prima waren heb ik het nog niet uitgevoerd. Vnl omdat ik eerst voorkeur heb gegeven aan het emailprogramma op mijn computer. Ik gebruikte nog Windows Live Mail, hoewel dat prima werkte wordt dat al een tijd niet meer ondersteund. Daar kon en heb ik emails van tig jaren bewaard op mijn eigen computer, kon ze altijd terughalen. Na afweging en adviezen ben ik uiteindelijk overgegaan op op Thunderbird (als voorkeur boven Outlook). Nu wil ik idd de KPN emailaccount oppakken. Dat kan ik doen op de hier geadviseerde wijze, maar omdat de 2e account slecht heel weinig historische emails heeft en contacten, Denk ik er over de historie hiervan maar te laten vervallen en de 2 gebruikte email adressen (die wil ik wel behouden) aan mijn account 1 toe te voegen. Dat lukte me niet zolang (vermoed ik) account 2 nog niet verwijderd is. Tevreden met de adviezen hier, Thnx


Reageer