Skip to main content

Even een vraag om hulp! Ik heb pas een KPN abonnement en een nieuwe PC met Windows 10. Bij KPN kan je 5 emailaccounts aanmaken. Nummer 1 ging probleemloos en werkt. Maar de volgende accounts geeft problemen. Ik heb ze eerst bij KPN aangemaakt, vervolgens in Windows - account aanmaken - mijn (eerste) KPN account selecteren - dan nieuwe accounts aanmaken, waar je een nieuw emailadres aanmaakt en dit bevestigd met een wachtwoord (vraag 1, is dit het KPN inlog wachtwoord, of moet je er zelf een aanmaken?)   

Inderdaad staan ze daarna allemaal in het overzicht. Ik kan er mails mee versturen, maar niet ontvangen. Ik krijg een foutmelding dat zij onvindbaar zijn. Ook verschijnt er na enkele minuten in het overzicht achter de nieuw gemaakte accounts/emails een driehoekje en een pop up scherm dat aangeeft dat deze mails verouderd zijn? Waar gaat het fout en wie heeft voor mij de oplossing.

Vast bedankt voor jullie hulp! 

L'Empereur

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Empereur, welkom op het forum. 

Begrijp ik het goed dat jij wel emails kan versturen maar geen emails ontvangt wanneer jij jouw nieuwe emailadressen instelt op een email client? (bijvoorbeeld outlook, apple mail etc.) Wat voor email client gebruik jij? Gebruik jij een pop of een imap instelling, en werkt de webmail wel? 

Plaats eventueel een screenshot met wat jij te zien krijgt (met de emailadressen onleesbaar). Ik denk graag met je mee. 

 


Hallo Hanna,

Ten eerste bedankt voor je reactie!

Na het aanmaken van enkele emailaccounts op de site bij KPN, heb ik deze via outlook in Windows 10 geconfigureerd. Het eerste account werkt perfect, de drie andere accounts heb ik later als extra accounts toegevoegd. Ieder met een eigen emailadres, refererend aan KPN.

Ook al doe ik niets. om de haverklap krijg ik de melding dat deze (toegevoegde) accounts verouderd zijn. Deze zijn net als het eerste account via Pop/Imap aangemaakt. Bij het aanmaken kreeg ik de melding dat het account geconfigureerd was en verscheen deze in mijn overzicht als ik mijn emailprogramma opent. Alle KPN accounts hebben in het configuratie overzicht de eerste   drie onderdelen (tijdens het aanmaken zelf) aangevinkt, alleen bij allemaal is de onderste optie  (uitgaande emails) niet aangevinkt. Ik begrijp gewoon niet waarom het allereerste account wel werkt en de andere drie niet.


Hallo @Empereur 

 

Hoe heb je die nieuwe emailadressen aangemaakt, als een echte nieuwe mailbox of als alias?

Bij hat aanmaken van een nieuwe mailbox zou ik ook niet weten welk paswoord hij nu standaard kiest, het beste is om die gelijk te wijzigen, dat paswoord gebruik je dan ook in outlook bij dat email account.

Heb je ze nu als pop of imap ingesteld? Dat zijn 2 verschillende dingen, bij imap blijft het altijd op de server staan en bij pop wordt het opgehaald en lokaal opgeslagen (je kan dan ook apart instellen dat het op de server moet blijven staan, verzonden emails blijven dan wel lokaal staan).

Heb je ze steeds als nieuw account ingesteld in outlook (welke versie gebruik je?) en wat bedoel je met dat bij de overige accounts de uitgaande emails niet is aangevinkt? Die optie ken ik niet in outlook.

Wat @Hanna_ ook al heeft gevraagd, plaats eens afbeeldingen (waarin je jouw persoonlijke gegevens hebt weggepoetst) zodat we kunnen zien wat er nu precies is ingesteld.


Hallo GeSp,

Vast ook bedankt voor je reactie.

Nog even voor de duidelijkheid:

  1. ik heb bij KPN eerst 1 en later drie aparte accounts aangemaakt, deze staan bij KPN keurig genoteerd
  2. op mijn PC met Windows 10 naar accounts gegaan - nieuwe account aanmaken - in het gekregen overzicht de onderst optie Pop/Imap gekozen (kan niet een van de twee kiezen en door KPN bevolen - in het verkregen popup scherm een nieuw emailadres aangemaakt (identiek als bij KPN) en zelf een wachtwoord gekozen - configuratie gekozen (waar als je daar op klikt voor info je de binnenkomende (993) en uitgaande (587) serverinstelling ziet) en vervolgens bij geavanceerd de vier opties, waar alleen de onderste SSL niet is aangevinkt. de drie daar boven wel. Alle accounts zijn op de zelfde wijze ingesteld, maar alleen de eerste werkt zoals het hoort. zij staan allemaal in mijn accountoverzicht. 
  3. Moet even kijken hoe ik een schermafdruk kan maken, heb de PC sinds kort.
  4. vast bedankt voor jullie medewerking.
  5. Empereur 

Hallo @Empereur 

 

Je hebt ze dus allemaal via Windows 10 Instellingen → Accounts aangemaakt, dat zal waarschijnlijk ook de oorzaak  zijn, bij instellen van meerdere accounts via outlook zelf komt er daar ook maar 1 te staan, meerdere geeft blijkbaar problemen, ik heb dat zelf nooit geprobeerd.

Je kan ze beter via outlook zelf instellen, dan werkt het normaal zonder problemen, wel eerst alle overige accounts verwijderen bij Instellingen → Accounts .


Hallo GeSp,

Ten eerste bedankt voor je reactie. Ik heb in outlook accounts gekeken en inderdaad staat daar mijn oude emailadres/account (UPC) als enige in. Dit had ik nooit verwacht, daar die op mijn oude computer (nog enkele weken) actief is. Op mijn nieuwe computer gebruik ik vanaf het begin een Gmail en een KPN account. Hoe kan mijn nieuwe computer dit UPC account in zijn systeem hebben?

Ik kan dit account verwijderen, maar wat zijn daar de gevolgen van? Is dat van invloed op mijn Gmail en KPN account? Graag je aanbeveling in dezen.

L’Empereur 


Hallo @Empereur 

 

Hoe dat UPC account erop is gekomen weet ik ook niet, misschien heb je gebruik gemaakt van gegevens overzetten of je gebruikt hetzelfde microsoft account op beide PC's, dan neemt hij ook diverse gegevens mee. Staat dat UPC account ook als enige ingesteld op je oude PC?

Als je het UPC account niet meer gebruikt kan je het verwijderen en daarna je Gmail en KPN accounts erin zetten.

Gebruik je het nog wel even dan laten staan, je kan het later alsnog verwijderen zonder dat het invloed heeft op je KPN of Gmail account zolang je die een eigen mailbox geeft of via IMAP werkt.


Ik gebruik op mijn oude computer nog steeds als enige UPC.  Maar ik denk dat ik nu weet wat er gebeurd is. Een goede kennis heeft geholpen bij het overzetten van info en gegevens van de oude naar de nieuwe computer. Hij gaf toen aan dat ik voor enkele maanden mijn oude emailadres nog kon gebruiken om iedereen hierover te informeren. Zelf heb ik (via windows account aanmaken) een KPN en Gmail account aangemaakt, welke beide goed werken. Daar UPC in dat overzicht er niet tussen stond, ben ik er van uit gegaan dat die alleen op mijn oude PC nog kon werken.

Ik zal het betreffende emailaccount van UPC (in outlook) verwijderen en begrijp uit jouw antwoord dat dit geen gevolgen heeft voor de bestaande accounts in Windows.