Skip to main content
Beantwoord

Emailaccounts overgedragen naar yourhosting.nl, hoe kan ik over naar E-mail Only?

• June 4, 2025
  • 4 reacties
  • 74 keer bekeken

Beste allen,

jaren terug bood KPN de mogelijkheid om een domeinnaam te registreren via KPN. Je emailadres werd dan in het pakket van KPN opgenomen.

Het was op zich een goed idee. Zo'n drie jaar geleden kreeg ik het bericht dat die domeinnaam + het emailadres overgedragen werd naar yourhosting.nl.

Ik betaalde bij KPN ongeveer 5 euro per maand.

Yourhosting stuurde mij een factuur van €270,- per jaar. Dat is geen goede deal. Ik wil daar dus weg.

Mijn schrik is groot nu ik bij het inloggen op de site van yourhosting in mijn account zie dat het gehele KPN email pakket bij hun is ondergebracht. Hert wordt dus lastig om het contract te ontbinden.
Ik wil graag naar "email only" en de domeinnaam onderbrengen bij een andere provider met het bijbehorende emailaddress.
Maar kan ik nog wel naar email only????

Ik hoor het graag van iemand hoe ik hier  mee om moet gaan.

Hartelijke groet,
Peter

Beste antwoord door Marlon92

Dat moet je aan yourhosting vragen. KPN bied dienst gewoon helemaal niet meer aan.

Maar mijn ervaring met yourhosting is ook dat ze je een duurder pakket geven dan wat je nodig hebt. Dus verdiep je erin. Kijk goed wat je nodig hebt. Zorg dat je de juiste kennis hebt. Bel ze op en zeg dat je een goedkoper pakket wilt.

Wat ook kan is alleen een domeinnaam registreren. Dat kan bij yourhosting. Maar bijvoorbeeld ook bij mindomein.nl. Bij mijndomein.nl kost het 12 euro ex btw per jaar dacht ik.

En als je dat doet ... dan kan je bij KPN weer wel de email regelen als je een particulier thuis abonnement hebt. Zonder meerkosten.

Maar dan heb je nog geen website.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

• Antwoord
  • June 4, 2025

Dat moet je aan yourhosting vragen. KPN bied dienst gewoon helemaal niet meer aan.

Maar mijn ervaring met yourhosting is ook dat ze je een duurder pakket geven dan wat je nodig hebt. Dus verdiep je erin. Kijk goed wat je nodig hebt. Zorg dat je de juiste kennis hebt. Bel ze op en zeg dat je een goedkoper pakket wilt.

Wat ook kan is alleen een domeinnaam registreren. Dat kan bij yourhosting. Maar bijvoorbeeld ook bij mindomein.nl. Bij mijndomein.nl kost het 12 euro ex btw per jaar dacht ik.

En als je dat doet ... dan kan je bij KPN weer wel de email regelen als je een particulier thuis abonnement hebt. Zonder meerkosten.

Maar dan heb je nog geen website.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 4, 2025

Een “email only” abonnement kun je alleen krijgen als je bij de KPN weg wil naar een andere provider maar je wil wel jouw KPN emailadres behouden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 4, 2025

Beste Marlon,

Hartelijk dank voor je reactie,

Ik heb inmiddels de domeinnaam verhuisd.

Zelfde service en omvang bij webreus.nl maar wel €240,- per jaar goedkoper

Met vriendelijke groet en fijne dag,
Peter

• June 4, 2025

Zelfde service en omvang bij webreus.nl maar wel €240,- per jaar goedkoper

Dat zal waarschijnlijk alleen het eerste jaar zo zijn.