Skip to main content

Gegroet, Heb een internet/tefoon abonnement bij KPN maar ik stap over op glasvezel maar moet overstappen naar een andere provider omdat KPN hier geen glasvezel levert. Kreeg bericht dat mijn @kpnplanet adres vervalt na 6 maanden. Kan ik mijn email adres behouden?? Iets anders is dat graag een simonly abonnement bij KPN wil afsluiten ivm ontvangst en vraag me af of dat mij de mogelijkheid bied om dat email adres te behouden. Groeten Michiel

Hallo @MichielvanOppenraaij 

Is jouw KPN internet abonnement al opgezegd? Neem dan snel contact op met KPN (0800 0402) en vraag om jouw e-mailaccount(s) om te laten zetten naar een e-mail only abonnement. Dit kost € 7,50 per maand. Normaal moet dit gebeuren bij het opzeggen van jouw abonnement, maar de afd. Opzeggingen kan dit mogelijk later nog doen.

Simonly abonnement biedt geen optie voor e-mailbehoud bij KPN.


Beste Ruud, Dank voor je antwoord maar je gaat toch niet 7,50 /mnd betalen voor een instelling die verder zichzelf regelt. Ik bedoel; men hoeft toch niet handmatig ieder mail door te sturen of wat dan ook. Niemand anders doet wat met dat adres!! 7,50 per jaar vind ik een fatsoenlijke prijs. Groeten


Hallo @MichielvanOppenraaij , wat bedoel je met “zichzelf regelt” ?

KPN houdt de e-mailadressen na opzegging nog 6 maanden in de lucht, meer niet. Je kan indien gewenst zelf de optie aanzetten “Automatisch doorsturen”. Dat geeft je de tijd om al jouw contacten op de hoogte te stellen van jouw nieuw e-mailadres. Na de 6 maanden verwijdert KPN alle e-mailadressen en e-mailaccounts (met inhoud) en ben je niet meer bereikbaar op die adressen.

Als je de KPN e-mailadressen langer wil behouden is e-mailonly jouw enige optie.