Skip to main content

Iemand anders gebruikt ook mijn emailadres. De KPN heeft niet in de gaten gehad toen zij mijn emailadres ook aan iemand anders verleende en helaas weigert de betreffende persoon zijn emailadres te veranderen. Ik ontvang nu emailberichten die niet voor mij bestemd zijn. Ik heb al gebeld met de KPN, maar die kwam niet met een oplossing. Een email naar de KPN sturen kan niet!!  Weet iemand hoe dit op te lossen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Als het nieuwsbrieven zijn, dan kun je afmelden. En als het persoonlijke mails zijn, dan kun je reactie terug sturen naar de afzender.


Hallo @Barie123 meteen het wachtwoord van je e-mail-account aanpassen.

 


Het kan niet zo zijn dat een e-mailadres aan twee personen toegewezen is.

Er moet dan dus iets anders aan de hand zijn.

Volg in ieder geval het advies van @JanD op.


Het kan niet zo zijn dat een e-mailadres aan twee personen toegewezen is.

Er moet dan dus iets anders aan de hand zijn.

Volg in ieder geval het advies van @JanD op.

Hallo @Barie123 en  @wjb , inderdaad daar heb je gelijk in, maar wat wel gebeurt, weet ik uit eigen ervaring, dat iemand anders een e-mail-adres gebruikt, dat aan mij toebehoort, door een typefout of zo, dan kan de andere partij niet het e-mail-account beheren, maar ik kreeg wel alle (vertrouwelijke) e-mail van de persoon in kwestie in MIJN e-mail box, terwijl die voor de andere partij bestemd is en die de voor hem/haar bestemde e-mail dus nooit ontvangt omdat die partij de gegevens van het account niet kent.

Ik heb toen ook met de betreffende afzenders contact gezocht en zij zouden actie ondernemen naar hun klant toe en toen was het afgelopen met de e-mails die niet voor mij bestemd waren.

 


Hi @Barie123, welkom op het forum!

Wat @wjb aangeeft klopt helemaal, het is onmogelijk dat een mailadres 2 keer is verstrekt. Het kan wel zijn, dat 2 mensen met bijvoorbeeld dezelfde voor- en achternaam, een vrijwel identiek mailadres hebben waarbij maar 1 letter/cijfer/teken afwijkt. Daardoor kan heel makkelijk de situatie ontstaan die @JanDschets aangezien een typefoutje snel gemaakt is.

Op welke manier heb je contact gehad met de andere persoon? Zou je dat toe willen lichten? Ik hoor ook graag of je de mails die naar je verzonden zijn al eens hebt beantwoord met de mededeling dat men het verkeerde mailadres gebruikt en wat hierop de reactie was?

Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Het betreffende mailadres mag je invullen in het opmerkingsveld. 

 


Het was een verzamelemail met diverse adressen en diegene die het steeds verstuurt, heeft al contact opgenomen met de betreffende persoon, maar die doet er verder niets aan en ik krijg ook geen reactie. Mijn profiel is al ingevuld. Ik hoop dat je hier iets aan kunt doen en dat je b.v. mij hierover belt, want het gaat om diverse emailadressen en het is een beetje ingewikkeld.


Bedankt, het mailadres dat aan je forumaccount is gekoppeld, hoort bij jouw abonnement, niemand anders kan er dus gebruik van maken en jouw mails ontvangen. Naast dit mailadres, heb je nog meerdere andere mailadressen. Ook die horen alleen bij jouw abonnement en zijn niet door iemand anders te gebruiken.

Dat jij wel mails ontvangt die voor iemand anders bestemd zijn, kan alleen komen doordat een ander persoon per ongeluk jouw mailadres ergens door heeft gegeven. Heel vervelend, maar vanuit KPN kunnen we niets doen om er voor te zorgen dat jouw mailadres uit het mailbestand van een bedrijf of persoon verdwijnt. Het enige dat je kun doen om hier een stokje voor te steken, is een mailtje terug sturen met dat ze een verkeerd mailadres gebruiken en het verzoek om jouw mailadres uit hun mailbestand/contacten te verwijderen zodat er niet nogmaals. Als je dan nogmaals een mail ontvangt van dezelfde afzender, kun je er voor kiezen om die afzender te blokkeren zodat mails daarvan niet meer bij je binnenkomen :slight_smile:


Dankjewel voor het bericht en de actie. 


Graag gedaan, ik hoop dat nu duidelijk is hoe het zit!


Toch blijf ik de mails ontvangen en heb daarom de afzender geblokkeerd. Deze week zal blijken of dat helpt.


Heel verstandig, er zouden nu geen mails meer binnen moeten komen!