Skip to main content

Ik vind het al ergerlijk dat je bij KPN niet eens je eigen spamregels kan instellen (afzender blacklisten is geen spamregel). Bovendien vind ik het nog ergelijker dat er constant “SPAM]”  wordt toegevoegd aan het onderwerp als de webmail meent dat de e-mail spam is. Volgens KPN ‘kan’ dit niet anders, maar elke IT-er weet dat niet kunnen vooral niet willen inhoudt.

Maar kan KPN aub er wel voor zorgen dat de e-mails van hun eigen dochteronderneming niet als spam worden aangemerkt? Op zich is het natuurlijk ironisch dat je je eigen nieuwsbrieven meteen maar in de spambak gooit :D

 

@XS4-Arjan 

Dit is inderdaad heel merkwaardig. Is er een bepaald patroon herkenbaar (anders dan de emails van XS4all afkomstig zijn) ? Hebben al die emails een bijlage ? Hoelang gebeurt dit al ?

Stuur abuse@kpn.com een email en leg de situatie uit en stuur ook een email waarmee dit gebeurd mee als bijlage mee.


Normaal zie ik in de spambox advertenties voor Oekraïense vrouwen bij mij in de buurt etc. Geen XS4All-mails. Dit was ook de eerste keer dat het gebeurde.

Ik zie het eventjes aan, de factuur van XS4All is wel netjes in de inbox terechtgekomen.


Bovendien vind ik het nog ergelijker dat er constant “SPAM]”  wordt toegevoegd aan het onderwerp als de webmail meent dat de e-mail spam is. Volgens KPN ‘kan’ dit niet anders, maar elke IT-er weet dat niet kunnen vooral niet willen inhoudt.

Het zal vooral een keus zijn geweest bij de afdeling die de mailstraat technisch geimplementeerd heeft, gebaseerd op allerlei afwegingen, alhoewel ik me voor kan stellen dat de software die gebruikt wordt ook gelimiteerd is in wat er mogelijk is. Welk van de 2 mogelijkheden het ook is, dit is hoe dit bij KPN ingeregeld is en daarmee *kan* de klantenservice er dus niets aan veranderen, ook al zouden ze/we het willen. Technisch gezien is er natuurlijk van alles mogelijk, maar een provider maakt uiteindelijk een bepaalde keus. Welke keus dat ook is, het zal nooit naar een ieders tevredenheid zijn, maar dat is dan toch de keuze die gemaakt is, en op dat moment zal ie vast staan (tenzij het overgrote deel van de klanten hier veelvuldig over klaagt, maar dat is zeker niet het geval).

 

Maar kan KPN aub er wel voor zorgen dat de e-mails van hun eigen dochteronderneming niet als spam worden aangemerkt?

Zoals Willy al aangeeft is het het handigst dit met een voorbeeld aan te kaarten bij het Abuseteam. Zij kunnen dan zien of de mail inderdaad een spam-markering gekregen heeft, en wat hiervan de reden is geweest.



Thnx @Raymondt ik wacht nog eventjes op de volgende nieuwsbrief van XS, dan kan ik meteen zelf zien of het structureel is.

De belofte “We houden het beste van XS4All” heeft KPN in ieder geval niet waargemaakt, want bij XS was het nooit gedoe met spamfiltering.


@XS4-Arjan 

En dat terwijl de KPN het XS4all spamfilter (volledig ???) heeft overgenomen …………………...


Is dat zo? Het spamfilter als in “de volledige methodiek om spam te detecteren en tegen te houden” of alleen een blacklist, of slechts een combinatie? Is dat ergens ook gecommuniceerd?