Skip to main content

Wij (Cruquius Museum) versturen onze emails via microsoft 365 (voorheen Office 365) naar onze relaties.

Sinds 3 weken worden onze emails geweigerd door kpnmail.nl en aanverwante adressen.

Dit is lastig en wij hebben niets kunnen vinden aan onze zijde wat dit tot gevolg kan hebben gehad (geen wijzigingen in instellingen.

Zijn wij wellicht per abuis op de spamlijst terecht gekomen?

Ik hoor het graag.

Hoi @CruMu . Welkom op het forum.

Ik heb nog iets meer informatie nodig. Wordt er gemaild vanaf een eigen domein? En gaat het dan mis bij e-mails die naar KPN klanten moeten? Of werkt de mail generiek niet meer en komt alles terug? Zijn jullie klant van KPN?

Kun je in dat geval je profiel aanvullen en mij een seintje geven als dat gebeurd is?


Als museum mailen we inderdaad vanaf een eigen office365 domein. Ja we zijn klant bij jullie (XS4ALL) . Sinds vanochtend is het opgelost. Maar we konden twee weken lang geen van onze relaties met een @planet.nl of @kpnmail.nl adres mailen. Mailen naar andere mailadressen bij andere providers werkte prima. Steeds kregen we vanaf de KPN (mail) server exact hetzelfde foutbericht terug: daarin stond steevast KPNmail Statuscode: 550 5.7.1.

Nu werkt het plotseling weer. Hebben jullie je mailserver gepatch-ed? 


Hallo @CruMu, de kans is inderdaad groot dat jullie op de spamlijst van het KPN spamfilter terecht waren gekomen. Een foutcode 550 5.7.1 Mail rejected duidt daarop. Daar kunnen meerdere redenen voor zijn. Mogelijk hebben (te veel) ontvangers jullie emails (een nieuwsbrief?) als spam gemeld i.p.v. zichzelf netjes bij jullie af te melden. Het spamfilter leert van die meldingen.
Neem een volgende keer contact op met KPN Abuse, de afdeling die het spamfilter beheert. Zij kunnen dit onderzoeken en zo nodig corrigeren.
Ze zijn bereikbaar via e-mail: abuse@kpn.com 


Fijn dat het weer werkt. Ik sluit me aan bij @RBxx : mocht het weer gebeuren kan abuse waarschijnlijk meer voor jullie betekenen.