Skip to main content

Goedemiddag, 

Mijn vader zit op vaderdag met zijn handen in het jaar omdat sinds gisteravond er problemen waren met inloggen op zijn kpn-account. Na telefonisch contact met KPN is het gelukt om het wachtwoord te resetten en opnieuw in te loggen.

Na het inloggen blijkt de hele mailbox leeg te zijn, met enkel mails van de afgelopen paar dagen. Hij heeft hier normaal duizenden mails in van de afgelopen tig jaar, netjes verdeeld in mappen.

Dit lijkt nu allemaal kwijt te zijn. Ook inloggen op de webmail geeft hetzelfde probleem. Het lijkt een nieuwe inbox zonder alle oudere mails. Wat nu? 

 

Alvast bedankt!

En er is geen backup? Dan vrees ik dat ze voorgoed verdwenen zijn. 

Misschien kan een KPN medewerker nog wat nakijken. 


Hi Nick,

Dat vermoed ik ook, wel bijzonder dat er ineens een hele mailbox kan verdwijnen. Hoop dat er nog iemand achter de schermen wat kan betekenen!

 

 


@Wibo5a

Welk protocol gebruikte jouw vader ? POP of IMAP ? Of gebruikte hij alleen de KPN webmail ? Ik vrees dat dat emailaccount gehackt werd. Is er iets verdacht te zien in Mijn KPN ?

Ik persoonlijk heb zowel een POP als een IMAP account in mijn emailprogramma. Op die manier heb ik een kopie van alle email op mijn laptop.


Hi WMG, 

Bedankt voor je reactie en hulp. Mijn vader gebruikte de standaardinstellingen via iMac-mail. Naar mijn idee is dat automatisch POP?

 

Er is verder niets verdachts te zien, behalve dat hij op aanraden van zijn telefonisch contact met een KPN-medewerken, een nieuw KPN-ID heeft aangemaakt met als e-mailadres een van de aliassen van het standaardaccount.

Door dit aanmaken lijkt THUIS ontkoppeld te zijn van het oorspronkelijke account. Verder lijken er geen hacks of verdachte pogingen te zijn ondernomen. 

Bedankt voor iedereen’s input tot dusver!


@Wibo5a 

Kijk eens bij “eigenschappen” van dat emailaccount. Staat daar bij “inkomende server” bijv. ”POP.kpnmail.nl” (POP) of bijv. “IMAP.kpnmail.nl” (IMAP) ?

Bij IMAP staan alle emails op de KPN emailservers terwijl bij POP de emails op de laptop staan.

Dan zou ik nog een keer proberen om het abonnement te koppelen.


Lokaal gevonden , iedereen bedankt voor alle adviezen


@Wibo5a 

Wat bedoel je ,met “lokaal gevonden”  ???


Reageer