Skip to main content

Hoi,

Sinds kort worden onze e-mails (vanaf domein @omroepbergendal.nl) naar @ kpnmail geblokkeerd. We krijgen dan de melding:

“De reactie van de externe server was:

550 5.0.0 Mail rejected.”

 

E-mails naar bijvoorbeeld @outlook.com komen wel aan

Wij gebruiken Google GSuite en hebben niets aangepast in de e-mail instellingen.

Wat zou er mis kunnen zijn?

Mvg,

Berry Kersten

Omroep Berg en Dal 

Versturen jullie mailings naar @kpnmail.nl adressen of andere domeinen van KPN?

Zo ja, zou het kunnen zijn dat de gebruikte mailinglist al wat ouder is en wellicht niet meer in gebruik zijnde e-mailadressen bevat?

Zo ja, dan zou het maar zo kunnen zijn dat jullie als afzender gekenmerkt bent als spammer en dat daardoor de door jullie verzonden mails als spam behandeld worden.

 

Schoon in dat geval de mailinglijst op en neem contact op met het abuse team van KPN. (abuse@kpn.com)


Hi @wjb Dank voor je snelle reactie.

Nee, het zijn geen mailings maar gewoon ‘n e-mail naar ‘n persoon. In ons voorbeeld naar ‘n persoon die vorige week nog wel een e-mail van ons heeft gehad. Inmiddels hebben we 2 personen op een kpnmail domein waarvan de mails geblokkeerd worden. Wellicht dat ons domein ten onrechte gekenmerkt wordt als spam? Wij versturen overigens nooit mailings uit (ook nooit gedaan).

Gr, Berry.  


Dan hoop ik dat iemand van KPN zijn/haar licht hier eens over wil laten schijnen.

@Dennis ABD, misschien iets voor jou?


Ongeveer ~70% van de mails welke onze anti-spam vendor van het domein ziet word door de ontvanger als spam aangemerkt. Als jullie geen mailinglist hebben durf ik niet te zeggen wat de oorzaak is. Mogelijk automatische antwoorden op jullie contact formulier.

 

De blokkade is vooralsnog wel opgeheven.


Ongeveer ~70% van de mails welke onze anti-spam vendor van het domein ziet word door de ontvanger als spam aangemerkt. Als jullie geen mailinglist hebben durf ik niet te zeggen wat de oorzaak is. Mogelijk automatische antwoorden op jullie contact formulier.

 

De blokkade is vooralsnog wel opgeheven.

Hi Dennis,

 

Wij lopen hier met ons domein water-ontharder.nl ook tegenaan. Al onze klanten die een bestelling doen en een KPN E-mail adres hebben worden geblockt met dezelfde melding.

Is er een plek waar ik dit kan aangeven zodat ons domein niet geblockt wordt? Wij bestaan een jaar en hebben dit vanaf het begin al.

Wij versturen zeker geen spam maar een orderbevestiging of een verzendbevestiging na een order.

Uw hulp zou zeer gewaardeerd worden.

 

Mvg Steffen


Het issue zit niet in het domein.

 

Je kan het tbeste melding maken bij abuse@kpn.com, inclusief de volledige foutmelding, Wij pakken het dan verder op.