Skip to main content

Sinds gisteren worden emails die ik naar Gmail adressen stuur geweigerd met de volgende foutmelding:

550 5.7.26 This mail is unauthenticated, which poses a  security risk to the sender and Gmail users, and has been blocked. The sender  must authenticate with at least one of SPF or DKIM. For this message, DKIM  checks did not pass and SPF check for oon.nl] did not pass with ip:….

 

Het maakt niet uit of ik met Outlook vanaf mijn computer verstuur of vanuit kpn webmail.

Is er iets mis met de authenticatie van vanuit het kpn domain verzonden emails? Ik heb een @on.nl email adres.

Hallo @Frank vA Wat voor (fout)melding krijg je als je via de webmail werkt?

KPN is per 1-8-2023 strenger geworden qua veiligheid en eist nu authenticatie AAN bij SMTP-protocol als je ook vanuit huis email wil versturen.

Dus als je een eigen mailprogramma gebruikt dit even nazien en aanpassen.

 


Hallo @Frank vA 

 

Het lijkt een tijdelijk probleem geweest te zijn, een andere gebruiker had hetzelfde authenticatie probleem bij versturen vanaf zijn on.nl e-mailadres naar Gmail, later werkte het weer, zie dit topic:

 

Werkt het versturen naar Gmail ondertussen bij jou ook weer?


For this message, DKIM  checks did not pass and SPF check for on.nl] did not pass with ip:….

Staat daar echt on.nl?


Bij mij heeft het probleem zich ook vanzelf weer opgelost.