Skip to main content

Ik heb in oktober, als nieuwe KPN glasvezel klant na overstappen van Ziggo een e-mailaccount aangemaakt. Mijn naam met puntjes ertussen @kpnmail.nl maar daar gaf hij van aan dat deze reeds bestond. Toen zonder puntjes geprobeerd, en dat lukte. E-mailadres in gebruik genomen en er vanuit gegaan dat het adres uniek is. Ik krijg nu echter regelmatig hele persoonlijke emails van een ander persoon die mijn naam en voorletter lijkt te hebben. Emails van een Rabobank, bevestiging bankbetalingen, aankondiging afschrijven telefoon abonnement etc. Ik vind dit erg vervelend. Als deze persoon echt hetzelfde e-mailadres gebruikt krijgt deze waarschijnlijk mijn e-mail ook binnen. Dit zou toch niet moeten kunnen? Weet iemand raad?

Hoi @JoostvW. Welkom hier! Goed dat je aan de bel trekt. Er gaat inderdaad iets niet goed! Ik zie dat het mailadres iets meer dan een jaar geleden in bezit was van iemand anders. Toevallig! Minder leuk dat je nu mails ontvangt die niet bedoelt zijn voor jou. 
De vorige eigenaar heeft overduidelijk niet zijn/haar mailadres gewijzigd bij de bank e.d. Ik ga proberen de oude eigenaar te contacten zodat die het mailadres kan wijzigen naar het nieuwe mailadres. Je hoeft niet bang te zijn dat diegene bij jouw mails kan. 


Bedankt voor het snelle antwoord! Duidelijk verhaal dus. Mocht er nog wat bijzonderheden uitkomen n.a.v. het contact, hoor ik dat graag!


Helaas hebben we geen contact kunnen krijgen met de vorige eigenaar. We hebben een voicemail ingesproken met het verzoek het mailadres te wijzigen en om te bellen. Helaas hebben we geen reactie gezien. Je kunt het beste de mails die je nu ontvangt blokkeren of naar spam slepen, zodat jouw mailbox iig niet steeds volstroomt met de mails van de vorige eigenaar. 

Helaas kunnen we niet meer doen dan dat. Het is een beetje hetzelfde als verhuizen. Als de vorige bewoner het postadres niet aanpast, ontvangt de nieuwe bewoner de post:sweat_smile:


Ok, in ieder geval bedankt voor de genomen actie! Ik zal de mails gaan blokkeren.