Skip to main content

Ik vind het fijn om mijn mails gescheiden te houden door categorieën / sub mappen te maken.

Helaas is dit vandaag tegen me gaan werken. Het volgende is gebeurd: 

Door het verslepen van een mail in de inbox (main) map naar de categorie (sub) map order ik mijn mail adres. KPN mail vraagt mij dan hetvolgende; 

Bericht verplaats naar categorie "Tickets".

Wilt u alle berichten van ****@***.com naar deze categorie verplaatsen?. 

Normaliter vind ik dit niet nodig maar vandaag wou ik het eens uitproberen dus klikte op ja.

Blijkt dus dat hij nu al mijn emails uit die map heeft overschreven? in ieder geval alles is weg behalve de verplaatste mail. De mails zijn ook niet terug te vinden in mijn inbox (main) map.

Ben hier zacht gezegd woedend over omdat dit mails zijn met waarde, om die reden verdeel ik mijn mails ook in mappen.

 

Iemand die mij hierbij kan helpen?? 

 

Goede leer voor de volgende keer: installeer een emailprogramma op uw computer, haal daar de mail mee op en maak wekelijks een backup. Verder kan ik er niets over zeggen. Ik weet het niet.


@Machobv Welkom op ons Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt.

Het is heel kwalijk dat je de mail nu kwijt bent en nergens kunt vinden. Ik kan me voorstellen dat je er woedend van wordt. Ik wil je graag helpen al begrijp ik niet wat er precies is gebeurd.  
Je hebt sub-mapjes aangemaakt om mail te categoriseren, dat is handig inderdaad. Als je e-mails verplaatst van de inbox naar één specifieke sub-map, krijg je de melding ‘bericht verplaatst naar categorie 'tickets’ ’. Deze melding ken ik helemaal niet. Normaal gesproken verplaatst de mail van map 1 naar map 2. 

Ik heb twee vragen voor je.

  1. Krijg je deze melding altijd of zo nu en dan? 
  2. Gebruik je alleen de webmail of ook een e-mailprogramma op de pc?
     

Daarnaast wil ik de expertise van @Dennis ABD inschakelen. Komt deze melding jou bekend voor? 


@Dennis ABD  is de komende drie weken op vakantie, maar @Raymondt weet net zoveel over e-mail problemen. 


@Noordzee Kijk eens aan, zelfs voor inside information kan ik bij je terecht Noordzee. Bedankt!


@Dennis ABD  is de komende drie weken op vakantie, maar @Raymondt weet net zoveel over e-mail problemen. 

Dan mag die @Raymondt wel eens even wakker geschud worden, want het is al weer 7 dagen geleden dat die voor het laatst gereageerd heeft :wink:


Even voor het juiste begrip. Categorieën en (sub)mappen zijn in de nieuwe webmail twee heel verschillende dingen.

Categorieën zijn alleen een visueel effect voor de inbox, de mail blijft gewoon in de map Postvak IN staan. Bij verplaatsen naar een andere categorie blijft een mail dus fysiek op dezelfde plaats. Het gebruik van categorieën kan je ook uitschakelen, dan zie je alles weer bij elkaar.

Bij (sub)mappen verplaats je wel fysiek de mail van één map naar een andere map.


@Dennis ABD  is de komende drie weken op vakantie, maar @Raymondt weet net zoveel over e-mail problemen. 

Dan mag die @Raymondt wel eens even wakker geschud worden, want het is al weer 7 dagen geleden dat die voor het laatst gereageerd heeft :wink:

 

@Nick83 Jammer dat je deze reactie plaatst. Voor zowel Dennis als Raymond geld hetzelfde, dit zijn niet hun dagelijkse werkzaamheden. Beter zelfs, zij hebben aangeboden om ons (vrijwillig) te ondersteunen buiten hun eigen werkzaamheden om. We mogen onze handen dus dichtknijpen met collega's zoals zij. Een beetje waardering is wel op zijn plek. :wink:  


Beste @Machobv ,

Zoals @RBxx al aangeeft zit er een verschil tussen categorieën en submappen, en in je post wordt me nog niet helemaal duidelijk om welk van de 2 het hier nu precies gaat. Is er nu verplaatst naar een andere categorie (tabbladen bovenaan) of een andere submap (in het mappenlijstje links) ?

Indien het hier gaat om categorie: rechtsbovenaan in de webmail heb je een dropdown genaamd ‘Weergave’. Op het moment dat je daar het vinkje weghaalt bij ‘Categorieën gebruiken’, zou je al je mail weer gewoon in 1 inbox moeten hebben. Staan de verdwenen mails er dan wel tussen?


Beste @Machobv ,

Zoals @RBxx al aangeeft zit er een verschil tussen categorieën en submappen, en in je post wordt me nog niet helemaal duidelijk om welk van de 2 het hier nu precies gaat. Is er nu verplaatst naar een andere categorie (tabbladen bovenaan) of een andere submap (in het mappenlijstje links) ?

Indien het hier gaat om categorie: rechtsbovenaan in de webmail heb je een dropdown genaamd ‘Weergave’. Op het moment dat je daar het vinkje weghaalt bij ‘Categorieën gebruiken’, zou je al je mail weer gewoon in 1 inbox moeten hebben. Staan de verdwenen mails er dan wel tussen?

@Raymondt het gaat inderdaad om de benoemde categorieën. Na het uitschakelen van de categorieën komen de mails wel weer in de mailbox te staan behalve de “verdwenen” mails waar ik dus naar opzoek ben. Ik heb nog even gechecked of ik de mails ergens anders heb staan maar ze zijn wel degelijk weg. 

@Lisa antwoord op jouw twee vragen : 

  1. Krijg je deze melding altijd of zo nu en dan? Ja deze melding krijg ik altijd
  2. Gebruik je alleen de webmail of ook een e-mailprogramma op de pc? alleen webmail

Naar mijn weten zijn de mails door het verplaatsen van die ene mail overschreven in de “categorie ” map. 


@Machobv dankjewel voor de aanvullende info, al was het helaas niet het antwoord waarop ik gehoopt had. Ik zal even door wat collega's van het beheer van de mailserver moeten controleren of dit nog terug te draaien is. Om dat te kunnen heb ik het e-mailadres in kwestie even nodig. Kun je mij via een privebericht even sturen om welke mailbox het hier gaat?


@Machobv We hebben al een paar dagen niets meer van je gehoord, kunnen wij nog iets voor je betekenen? Dan horen wij dat natuurlijk graag.


Ale emails van voor een bepaalde datum zijn plotseling uit de inbox verdwenen, zonder dat ik er voor opdracht heb gegeven. Ze staan ook niet meer bij Verwijderde items. Zijn ze ergens nog terug te vinden?


@oeverman :

Ben je misschien recentelijk overgestapt van het POP protocol naar het IMAP protocol in jouw emailprogramma ? Dan vrees ik dat die niet meer op de KPN server staan. Want bij POP gebeuren er 2 dingen: 1) de emails worden binnengehaald door het emailprogramma en op jouw bijv. laptop gezet 2) emails worden gewist van de (KPN) emailserver.

Wat is bij de zogenaamde inkomende server ? Als dat bijv. “POP3.kpnmail.nl” was dan gebruikte je inderdaad POP. Terwijl dat bij IMAP dat “IMAP.kpnmail.nl” is.


Dank voor dit antwoord.

Inderdaad, ik ben onlangs overgestapt van POP naar IMAP. 

Begrijp ik goed dat, sinds ik IMAP gebruik, de emails wel op de KPN-server blijven staan?


Dank voor dit antwoord.

Inderdaad, ik ben onlangs overgestapt van POP naar IMAP. 

Begrijp ik goed dat, sinds ik IMAP gebruik, de emails wel op de KPN-server blijven staan?

Ja. Totdat u ze verwijderd. Dan komen ze eerst in de prullenbak terecht. In de prullenbak in uw mailprogramma, bijvoorbeeld Outlook. En op de server komen ze dan ook in de prullenbak terecht. En als u in uw mailprogramma de prullenbak leeg maakt, dan word op de server ook de prullenbak leeg gemaakt.


@oeverman :

Als je POP gebruikt dan kun je ook de emails op de server laten staan. Maar dan moet je de optie “Bewaar kopie emails op server” aanvinken voor elk account dat POP gebruikt in jouw emailprogramma.

Nog een tip;

Ik heb mijn emailprogramma zo ingesteld dat ik IMAP als met het POP protocol mijn emails ophaal/lees (met bovenstaande optie aangevinkt). Op deze manier heb ik (dankzij POP) een kopie van alle emails ook op mijn laptop.


Ik heb mijn emailprogramma zo ingesteld dat ik IMAP als met het POP protocol mijn emails ophaal/lees (met bovenstaande optie aangevinkt). Op deze manier heb ik (dankzij POP) een kopie van alle emails ook op mijn laptop.

Ja leuk... maar dan word er op dat pop account dus nooit iets weggegooid. De gedachte is goed. Maar als je flink wat mails krijgt per dag, dan kun je er op wachten dat da na een jaar of 5 ofzo vanzelf een keer hopeloos vast loopt. 


@Nick83 :

Correct. Maar voor zowel bij IMAP én bij POP moet de gebruiker zelf de emails handmatig verwijderen die men niet meer wil bewaren.

@oeverman :

Je kunt in elk POP account (emailprogramma) de optie “Verwijder emails ouder dan XXX dagen” aanvinken. Als je XXX op bijv. 120 instelt worden alle emails ouder dan 120 dagen gewist uit de Inbox van de KPN server.


Reageer