Skip to main content

Sinds maandag (25 mei) ongeveer 18.00 uur kunnen wij via onze KPN-emailaccount geen email meer ontvangen (behalve wat spam!); verzenden lukt wél. Geldt zowel voor de webmail als voor de emailaccounts op laptop, tablet, mobiele telefoon. Verzenden en ontvangen via de gmail-accounts werkt gewoon.

Hi @HJBy55, excuus voor de late reactie vanaf onze kant, het is erg druk op het forum waardoor we nu pas aan jouw bericht toekomen!

Op de 25e was er sprake van een algemene storing met de email, inmiddels zouden jullie er weer gebruik van moeten kunnen maken omdat de storing van korte duur was. Klopt dat? Of ervaren jullie nog steeds problemen nu?


Hoi Maja, Omdat de storing niet vanzelf overging, heb ik vorige week donderdag (28 mei) de helpdesk gebeld. Sindsdien kunnen we weer email ontvangen. De email die tussen 25 mei en 28 mei naar ons emailadres is gestuurd, is nog niet terecht. Van de kant van de helpdesk werd mij verteld dat ik dan maar moest aangeven wie mij in de bewuste periode een mailtje zou kunnen hebben gestuurd (hoe kan ik dat nou weten?) met vermelding van tijd en onderwerp, zodat men bij KPN gericht zou kunnen zoeken. Ik heb enkele vaste verzenders van email (bijv. dagelijkse signaleringen en nieuwsbrieven e.d.) opgegeven, maar ik heb nog geen snipper zoekgeraakte email uit deze periode teruggezien.

Samengevat kan ik hier nog niet heel erg blij van worden. De postbode die brieven bij het oud papier gooit, in plaats van ze te bezorgen, is nog niet jarig; in vergelijking hiermee doet KPN wel heel laconiek over de digitale post.

 


Ai, dan is er bij jullie wellicht tóch iets anders aan de hand geweest :sweat: Door de algemene storing, kon mail tijdelijk niet binnenkomen en werd dit op een later moment afgeleverd. Als de mails over deze periode helemaal niet binnen zijn gekomen zal het mailadres tijdelijk inactief zijn geweest, óf zal er via een andere weg iets geblokkeerd zijn geweest waardoor onze mailserver de mails niet af heeft kunnen leveren. Bijvoorbeeld door een te streng ingesteld beveiligingsprogramma, dat mails met een bijlage niet doorlaat.

Als mails door de server niet bezorgd kunnen worden, verdwijnen ze helaas, en is het voor ons voor zover ik weet niet mogelijk om de mails terug te halen. Je moet dit niet zien alsof we post zomaar bij het oud papier gooien voordat we een bezorgpoging doen, maar eerder alsof we bij jou in de straat aankomen, maar daar helemaal geen huis is met jouw huisnummer er op waardoor we de post niet kunnen bezorgen. Vaak ontvangt de afzender van de mail dan een melding dat de mail niet bij jou bezorgd is, zodat bekend is dat dit niet goed is gegaan. 

Je geeft aan dat je van de kwijtgeraakte mails tijd en onderwerp door moet geven, via welke weg is dit met je afgesproken? Heeft de helpdesk dit wellicht doorgeschakeld naar de technische dienst en is men vanuit daar voor je aan de slag gegaan? Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mailadres waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren, zodat ik met je mee kan kijken. Zelf kan ik sowieso geen verloren mails terughalen, maar ik ben wel benieuwd waar we vanaf onze kant mee bezig zijn :slight_smile:


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het nu helemaal duidelijk is. Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel!