Skip to main content

Ik heb in ons gezin 3 e-mailadressen. Nu kOm ik erachter dat ik kosten betaal voor een extra e-mailadres, klopt dit?

 

Je kunt zes emailadressen bij jouw KPN abonnement definiëren zonder dat daar extra kosten voor in rekening gebrimacht worden.

Hoeveel betaal jij voor dat emailadres?


Bent u in het verleden misschien ooit een verhuisd? Dat kan het zijn dat het abonnement wat u in uw vorige woning had omgezet is naar een email-only abonnement. Daar betaalt u dan € 7,50 voor. Klopt dat bedrag? 


Nee ik betaal € 1,98 


Nee ik betaal € 1,98 

Dan heb jij blijkbaar gekozen voor een "Extra emailbox".

Dat is echter niet nodig als je 6 of minder emailboxen gebruikt.

Je kunt die optie dus gerust beëindigen.


Dus vul uw forumprofiel in.

https://forum.kpn.com/settings/profile

Dan komt hier met enkele dagen een KPN medewerker langs. Misschien vandaag of morgen al. Die kan het emailadres van de betaalde box verplaatsen naar één van de 6 "gratis" boxen die in uw abonnement inbegrepen zijn. Dan kan de betaalde box stopgezet worden.


Dat lukt niet omdat ik dan toch het extra e-mailadres moet verwijderen? En dat wil ik niet. Deze is in gebruik.


@Bloempje97 zie mijn eerdere reactie. Wacht op een KPN medewerker. U kunt het niet zelf.


Oké dus ik moet nu gewoon afwachten tot een medewerker mij benadert? 


Dat lukt niet omdat ik dan toch het extra e-mailadres moet verwijderen? En dat wil ik niet. Deze is in gebruik.

Dat 3e emailadres is naar mijn weten niet gekoppeld aan de optie "Extra emailadres" en blijft gewoon bestaan als je die optie beëindigd.


Oké dus ik moet nu gewoon afwachten tot een medewerker mij benadert? 

Nee normaliter regelt een moderator dat wel voor jou als je je forumprofiel invult https://forum.kpn.com/settings/profile

Maar je kan ook even het gratis telefoonnummer 0800-0402 bellen. 

Ik zou persoonlijk niet gokken om een optie uit te zetten als je niet zeker weet of al je mail blijft bestaan. Als het weg is blijft het voor altijd weg. 


@Bloempje97 

Oké dus ik moet nu gewoon afwachten tot een medewerker mij benadert? 

Nee normaliter regelt een moderator dat wel voor jou als je je forumprofiel invult https://forum.kpn.com/settings/profile

Maar je kan ook even het gratis telefoonnummer 0800-0402 bellen. 

Correct. Vermeld dan ook bij “Opmerkingen” (bij jouw profiel) welk emailadres/mailbox moet worden verplaatst naar welk abonnement / klantnummer.

Ook raad ik aan om eerst een kopie van alle emails te maken uit die mailbox voordat je iets laat overzetten. Want bij het overzetten van een mailbox worden namelijk alle emails in die mailbox gewist. Ik heb al teveel mensen gezien hier op dit forum die bij deze operatie al hun bestaande email verloren.


Beste @Bloempje97, welkom! Het klopt wat wjb zegt:

Dat lukt niet omdat ik dan toch het extra e-mailadres moet verwijderen? En dat wil ik niet. Deze is in gebruik.

Dat 3e emailadres is naar mijn weten niet gekoppeld aan de optie "Extra emailadres" en blijft gewoon bestaan als je die optie beëindigd.

Als jij inderdaad 6 of minder e-mailadressen hebt, dan kan je deze optie gewoon uitzetten in MijnKPN. Er verandert dan niets aan jouw e-mailadressen en de inhoud ervan!


Ik heb het geprobeerd op zowel mijn telefoon als via de laptop. Ik zie het extra e-mailadres en ik klik op het prullenbakje en kan dan niet opslaan. Als ik op het onderste prullenbakje klik dan denk ik dat ik mijn hoofd e-mail ook verwijder. Ik wil nu toch echt het extra mailadres verwijderen. Heb nu al die tijd extra kst betaald voor niets! 


Maar wil je nu dat emailadres verwijderen of er voor zorgen dat je niet meer betaalt voor dat extra emailaccount?

Het enige dat je moet doen is via MijnKPN de optie voor dat extra emailaccount uit jouw contract verwijderen, that's it. Je hoeft dus niets te doen met die emailadressen zelf.


Ja dat weet ik maar ik kan dus niet op opslaan klikken. Ik zie het extra e-mailadres staan en ik kan op het prullenbakje klikken maar niet opslaan. 


Ja dat weet ik maar ik kan dus niet op opslaan klikken. Ik zie het extra e-mailadres staan en ik kan op het prullenbakje klikken maar niet opslaan. 

Kan je eens een screenshot plaatsen van het scherm waar je dat extra e-mailadres wilt verwijderen.

Ik krijg namelijk het gevoel dat je dat e-mailadres op het onderstaande scherm wilt verwijderen, maar dat is niet de bedoeling.

 

Wat je moet doen is op mijn.kpn.com de optie "Extra emailbox" uit jouw contract verwijderen.