Graag jullie ervaring met KPN Abuse team?
Ik heb een heel nare ervaring gehad, gestart begin oktober jl.
Per sms ontving ik bericht “derden hebben toegang tot uw e-mailaccount…… uit voorzorg hebben wij uw e-mailadres geblokkeerd”
Mij werd daarbij verzocht om mijn e-mail wachtwoord te wijzigen via MijnKPN.
Eerst was ik zeer argwanend, maar na enkele contrôles heb ik mijn wachtwoord gewijzigd.
Nadere uitleg/informatie gevraagd: hier samengevat het resultaat.
Volgens KPN Abuse team:
1. Binnen een minuut werd getracht in te loggen op uw e-mailadres vanuit verschillende landen.
Ik merk op: Let wel: “getracht in te loggen” in tegenstelling tot “toegang tot uw e-mailaccount”
2. Ofschoon IP adressen/namen/locaties van de daders klaarblijkelijk bij KPN bekend zijn, mocht ik die niet weten. Geen idee waarom niet.
3. Ofschoon ik waardering uitsprak voor de signalering, begreep ik niet de zin van een e-mail sturen
naar een door KPN zelf geblokkeerd e-mailadres. KPN ook niet maar noemde dat wel "service".
4. Ik heb KPN aangegeven dat ik een VPN gebruik, dat ik vaak (ook onderweg) van server wissel
en het IP adres vanaf waar ik mijn e-mail benader m.i. dan geen rol mag spelen.
Volgens KPN zou er sprake kunnen zijn van bots in verschillende landen die proberen mijn
e-mailbox proberen te openen omdat mijn e-mailadres in hun database staat.
Na mijn opmerking dat een ieder die mijn e-mailadres kent, een poging zou kunnen wagen, maar
zolang het niet lukt is er toch geen probleem? Of wel..
5. De KPN medewerker kon mijn (positieve) opmerkingen klaarblijkelijk niet waarderen en in het laatste kontakt kwam de lelijkste reactie van de KPN medewerker “de belangen van andere
klanten gaan voor”.
Vraag: zijn Forumleden met dezelfde ervaring en wordt het dan geen tijd dat iemand hier iets aan doet?
Ik vraag mij af of KPN het recht heeft om plots een e-mailbox te blokkeren als derden slechts een poging doen om de e-mailbox binnen te komen. En waarom mogen wij in dat geval niet weten wie de dader(s) is/zijn?
Ben benieuwd naar jullie reacties…
Admin: titel aangevuld ter verduidelijking