Skip to main content

Hallo KPN-team,

Ik zou graag het reverse DNS (PTR) record voor mijn publieke IP-adres 82.169.xx.xx laten aanpassen. Momenteel is het PTR-record ingesteld op 82-169-xx-xx.fixed.kpn.net, maar ik zou het graag laten verwijzen naar mijn domeinnaam mail.datanube.nl.

Het is namelijk als volgt:

Ik kan wel berichten versturen zowel intern als extern, maar alle externe berichten naar intern komen niet binnen, ook niet op de mailserver (dit kan ik zien doordat deze niet staan in de logs). Het wordt op de een of andere manier volledig geblokkeerd terwijl poorten 25, 465 en 587 open staan in de modem/router als op de Exchange server zelf.

Zouden jullie het PTR-record voor dit IP-adres kunnen aanpassen, zodat het verwijst naar mail.datanube.nl waarna ik externe berichten alsnog kan ontvangen? Of denken jullie dat de oorzaak hiervan ergens anders ligt? Ik heb me plat gezocht en ik eindig steeds op het antwoord dat het ligt aan de PTR..

Als er verdere informatie nodig is, dan verneem ik dat graag.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groet,

Mukremin Teknecukur.

Beste ​@MukreminT zo te lezen ben je een zakelijke klant.

Dan kun je morgen, onder kantoortijd, het beste even bellen met het zakelijke helpdesknummer 0800 0403.

Succes.

Dit is voor consumentenklanten überhaupt geen optie, ​@MukreminT. Als je wel een zakelijke klant bent, neem dan inderdaad even contact op via het nummer dat Jan al noemt. Dan kunnen de collega's kijken wat er mogelijk is.

Als je geen zakelijke klant bent, heb je dan wellicht een V10 of Box 12 modem dat recentelijk voorzien is van een software update? Zo ja, dan heb je volledig nieuwe Software gekregen, en het fabrieksniveau van de uitgaande firewall is hoger in deze Software. Het kan zijn dat dit in de weg zit. In dat geval, probeer eens of het weer werkt als je de firewall een tandje lager zet. Hoe je dat doet lees je hier:

Hi Jan en Erik,

Bedankt voor jullie reacties. Dit incident is opgelost een instelling in de Internal Receive Connector. 

Groet,

Mukremin.

Reageer