Skip to main content

extra e-mailadres loskoppelen en er een eigen e-mailaccount van maken

@TestBert 

Wil je dat emailaccount aan het hetzelfde KPN abonnement hangen of aan een ander KPN abonnement (+ klantnummer) ?

E-mailaccount aan hetzelfde abonnement hangen:

De simpelste manier is om een nieuw “xxx@kpnmail.nl” (naam (“xxx”) maakt niet uit) account aan te maken. Daarna laat je dat extra emailadres verplaatsen naar dat nieuwe emailaccount. Vul jouw profiel hier op het forum volledig in en vermeld bij “Opmerkingen” welk emailadres moet worden verplaatst en naar welk (nieuw) emailaccount. Plaats daarna hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een moderator die dat verplaatsen kan uitvoeren.

Je kunt ook met de KPN klantenservice ( 0800 - 0402 ) bellen als je haast hebt.


Hallo @Willy22 , @TestBert wil van een alias een account maken en niet de bedoelde alias onder een ander account.

Hallo @TestBert vul i het privédeel van je profiel je NAW-gegevens in, je klantnummer en de laatste 4 cijfers IBAN en het bewust emailadres waar het om gaat, dan kan een moderator het voor je in orde maken.

 


bedankt voor de reacties, ik ga de reactie van JanD proberen.


Hallo @Willy22 , @TestBert wil van een alias een account maken en niet de bedoelde alias onder een ander account.

Ja, dat snap ik. Ik kan ook lezen. Maar mogelijk is er een probleem. Beschouwt de KPN software dit als een verplaatsing van een bestaand emailadres of als de creatie van een nieuw emailaccount ? Denk eraan: De creatie van een nieuw email-account kan alleen nog maar met het domein “@kpnmail.nl".

Eindigt dat emailadres van @TestBert op "@kpnmail.nl” ? Zo nee, dan moet hij (waarschijnlijk) mijn oplossing volgen. Maar hopelijk weet een moderator beter wat wel of wat niet mogelijk is.

Hallo @TestBert vul i het privédeel van je profiel je NAW-gegevens in, je klantnummer en de laatste 4 cijfers IBAN en het bewust emailadres waar het om gaat, dan kan een moderator het voor je in orde maken.

Vermelding van een IBAN is alleen nodig als het emailadres van of naar een ander abonnement moet worden verplaatst.


Vermelding van een IBAN is alleen nodig als het emailadres van of naar een ander abonnement moet worden verplaatst.

Het moderatieteam wil in het profiel o.a. altijd de IBAN voor de juiste accountgegevens @Willy22 , anders hebben ze geen inzage in de privégegevens van een klant.

Omdat @TestBert geen specifiek domein genoemd heeft, ga ik er standaard vanuit dat het om @kpnmail.nl gaat.

 


We moeten gewoon even afwachten wat de reacties zijn …………………...


Nu graag nog een reactie van @TestBert 


Ik heb het profiel ingevuld, er waren veel vakjes om in te vullen maar geen vakje voor mijn IBAN.


Ik heb het profiel ingevuld, er waren veel vakjes om in te vullen maar geen vakje voor mijn IBAN.

Hallo @TestBert de IBAN kun je invullen in ieder vakje waar privé bij staat.

 


@TestBert Meestal wordt aangeraden om het veld "Persoonlijke opmerkingen” te gebruiken voor zaken die je elders niet kwijt kan. Volop ruimte en alleen in te zien door de KPN medewerkers.


Hoi @TestBert, wat ik kan doen is het e-mailadres eraf gooien. De mails blijven dan bestaan onder het andere e-mailadres. 

Als ik dan het e-mailadres eraf hebt gegooid kun je hier zelf weer een mailbox van maken via MijnKPN

Zal ik dat doen voor je?


Hallo @Bart_Z , als dit de enige mogelijkheid is dan mag je dat wel doen. Hoe snel kan ik dan van het verwijderde e-mailadres een mailbox maken, kan dat direct?


@Bart_Z 

En dan moet je natuurlijk ook de “reservering” van dat emailadres afhalen.


@TestBert 

Je kunt dat emailadres opnieuw gebruiken direkt nadat @Bart_Z 1)) dat emailadres heeft verwijderd en 2)) de reservering van dat emailadres heeft afgehaald.

Maar dan loop je tegen hetzelfde probleem aan als eerder hierboven genoemd. Je kunt van dat ene emailadres alleen een mailbox maken als dat ene emailadres eindigt op “@kpnmail.nl”. Anders moet je een “….@kpnmail.nl’ mailbox aanmaken en daar dat ene emailadres aanhangen als een (email-)alias.

Ik zelf heb dezelfde situatie. Ik heb een “@hetnet.nl” emailadres en dat hangt aan een “@kpnmail.nl” mailbox.


@TestBert

Het kan nog simpeler. Maak een nieuwe ("@kpnmail.nl") mailbox aan en vraag daarna aan @Bart_Z om dat alias te verplaatsen naar die nieuwe maibox. (Zie ook mijn eerste antwoord). Vermeld dan ook bij “Opmerkingen” (bij jouw profiel) welk emailadres moet worden verplaatst naar welke mailbox.


@Willy22 

Ik heb alle e-mail adressen eindigend op @kpnmail.nl

Voor nu wacht ik even op @Bart_Z  en maak dan een nieuw account.


@TestBert 

In dat geval moet je inderdaad even wachten totdat @Bart_Z (of een andere moderator) dat email-alias heeft verwijderd.


Hallo @TestBert je hebt @Bart_Z al toestemming gegeven in een eerdere reactie, dus dat mailadres is misschien al wel vrij om er een account van te maken, niet geschoten is altijd mis.

 


@TestBert, je kan het account weer aanmaken hoor. 


Hallo,

Ik wil jullie, @Bart_Z ,  @JanD ,  @Willy22 , @RBxx , allemaal hartelijk bedanken voor het meedenken, de suggesties en uiteindelijk de oplossing voor mijn e-mail probleem. 

Het e-mailadres is losgekoppeld en het nieuwe account is aangemaakt en getest.

Als ik weer een probleem/uitdaging heb zal ik niet aarzelen deze met jullie te delen.

Bedankt. 

Met vriendelijke groet,

@TestBert 


Graag gedaan! :)