Skip to main content

Ik heb ook dezelfde foutmelding, nl.

Taak Mappen synchroniseren die zijn aangemeld via xxxxxx@kpnmail.nl. rapporteert fout (0x800CCC0E): Kan geen mappen synchroniseren die zijn aangemeld via xxxxxxx@kpnmail.nl. Fout: Kan geen verbinding maken met de server. Neem contact op met uw serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen.

 

Het vreemde is dat dit slechts bij 1 van mijn email accounts gebeurd, de ander werk uitstekend.

Als ik het betreffende account verwijder en weer opnieuw aanmaak, zoals wordt geadviseerd, raak ik dan geen gegevens kwijt?

 

Graag advies,

mvg Frans6

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

@Frans6 

Welk protocol gebruik je bij dat ene account ? Is dat IMAP of POP ?

Als een account IMAP gebruikt staan de emails op de (KPN) emailserver. Dan kun je rustig dat account verwijderen in jouw emailprogramma. Voor een account dat met POP is het verhaal een stuk ingewikkelder. Dan staan alle emails meestal in jouw emailprogramma.


Dat is IMAP/SMTP.

Bedankt voor het antwoord.


@Frans6 

SMTP is het protocol voor de “Uitgaande email” en staat volledig los van POP of IMAP.


@Frans6 Welkom op het forum. 

Op het moment dat je account IMAP ingesteld is kun je zoals @Willy22 zegt normaal gesproken zonder problemen je e-mailaccount verwijderen en opnieuw instellen

Kun je laten weten of dat inderdaad gelukt is? 


Bedankt voor de adviezen, het heeft perfect gewerkt, na het verwijderen en weer aanmaken nieuw account werkt alles weer correct.

mvg Frans

 


Sinds gisteravond heb ik een vergelijkbaar probleem. Inkomende mail kwam wel binnen, uitgaande mail bleef hangen in synchroniseren.

Vandaag geprobeerd profiel te wijzigen, daarna account gewijzigd, en tenslotte zoals op diverse plaatsen geadviseerd account verwijderd. Het aanmaken van een nieuwe (IMAP/SMTP) account lukt nu niet. Er kan steeds geen verbinding worden gemaakt met de server.

Graag hulp hierbij.


Hierbij een schermafdruk van de laatste poging:

 


Na afsluiten outlook en weer opnieuw opstarten loopt nu de synchronisatie weer. Een deel van mijn mappen bevat ook weer berichten, maar niet alles. Mogelijk na heel lang synchroniseren alles weer goed.

Nu even zelf een testberichtje verzonden en daar gaan we weer:

 

 


Ik heb hier de laptop van iefmand anders, met een andere email account. Ik stuur daar een bericht heen en van daar naar mezelf. Ook die laptop blijft in de synchronisatie hangen. Lijkt dus op een storing. KPN? Microsoft?


Hallo @JPvanAlphen als je via de KPN webmail mailt, werkt het dan wèl goed? Zo ja, dan zit er in de instelling van het mailprogramma iets niet goed.

 


Hallo JanD,

Via webmail lukt het wel (ook Outlook op mijn tablet werkt, heb ik gemerkt). Maar Webmail gebruik ik eigenlijk niet. Ik had erg veel informatie in mijn outlook-contacten, behalve email ook huisadressen, telefoonnummers, andere nuttige informatie. Dat kon ik niet allemaal kwijt bij Webmail. Bovendien was er geen manier om alles automatisch over te hevelen, maar moest ik alles overtypen.

Daar ben ik toen mee gestopt, en heb Outlook (inmiddels 365) tot mijn standaard verheven.

Gek dingetje dat ik nog had gezien: Standaard gegevensbestand voor mijn account was een pst bestand. Ik heb het ost bestand nu standaard gemaakt.

Op dit moment lijkt het of Verzenden/ontvangen weer normaal werkt, maar ik ontdek dat de map contacten nu leeg is. Waarschijnlijk door het heen en weer rommelen met de accounts en profielen. Ik hoop toch echt dat ik dat weer kan herstellen.

 


Terugveranderd naar .pst: al mijn contacten zijn er weer. Bericht versturen geeft weer een time-out.

Dus ik moet (lijkt mij ook logisch) naar .ost, maar wel graag met behoud van mijn contacten.

Misschien pst exporteren, ost importeren?


Nou, ik ben het spoor bijster. Weet niet meer wat ik allemaal heb gedaan, maar heb nu alleen LEGE email-mappen en GEEN contactpersonen. Ik weet het niet meer.


Net anderhalf uur chat-contact gehad met Microsoft ondersteuning. Wat ze precies hebben gedaan weet ik niet, maar na een tussenstap met de veilige modus lijkt het probleem OPGELOST. Kennelijk heeft er een extensie in de weg gezeten.

Grt,

Jan