Skip to main content
Krijg elke keer de fout melding\: Probleem opgetreden bij het bezorgen van je bericht . Met de reactie van de externe server was: foutcode 550.5.0.0

Wat is het probleem.
Goedemorgen Marcel, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!



Foutcode 550.5.5.0 geeft bijna altijd aan dat er iets fout gaat bij de instellingen en/of het bericht. Komt deze foutcode voor bij élke mail die je wil verzenden? En krijg je ook de melding: Mail rejected? Dat betekent namelijk dat de mail wordt geweigerd om af te leveren. Dit wordt vaak gedaan op basis van de inhoud van het bericht en/of de afzender. Wanneer de foutcode gecombineerd wordt met recipient rejected, betekent dit dat er een probleem is met het mailadres van de ontvanger. Misschien dat ons spamfilter hiervoor te streng is afgesteld.



Kan je daarnaast de serverinstellingen controleren?



Ik hoor graag wat de aanvulling van de foutcode is, zodat we specifiek op zoek kunnen naar een oplossing!
Hallo Susan,

Bedankt voor je reactie.

Het rare is dat de melding alleen voor komt op mijn Samsung S7 mobiel.

Op mijn computer krijg ik de melding niet.

Op zowel mijn mobiel als computer werk ik met Outlook.

Ik zie ook dat het alleen melding zijn afkomstig van groupon of Ibood op mijn mobiel.
Hoi @Marcel 56, Ik neem het van Susan over, ze is een aantal dagen vrij 🙂 In je eerste bericht lees ik dat je foutcode 550.5.0.0 krijgt bij het verzenden van je e-mails. In je laatste bericht lees ik dat je de meldingen alleen krijgt bij berichten afkomstig van Groupon of Ibood op je mobiel. Hierdoor volg ik het niet helemaal, het is dus niet bij het verzenden van eigen e-mails, maar bij e-mails afkomstig van Groupon en Ibood? Of reageer je op e-mails van Groupon en Ibood?


Hoi Marina,

Klopt, Ik kan gewoon mails verzenden en ontvangen. Alleen wanneer ik een mail van Groupon of Ibood ontvang krijg ik die melding.

Reageer