Skip to main content

op mijn nieuwe laptop werkt mijn kpn e mail adres niet goed in mail. ik kan wel berichten ontvangen maar niet versturen

Hallo @Mouna1 

 

Heb je in je mail programma wel authenticatie voor de uitgaande mailserver ingesteld?
Tegenwoordig moet je voor de uitgaande mailserver ook je gebruikersnaam (e-mailadres) en wachtwoord opgeven om mail te kunnen versturen.

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Zie deze pagina waar je voor verschillende mailprogramma's de instellingen kan vinden: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

 

Mocht het niet lukken, welk mailprogramma (en versie daarvan) gebruik je?

Wat is het domein van jouw KPN e-mailadres, het gedeelte achter het @ teken?


ik gebruik mail in window11 en het is @planet 


In Windows mail zouden de instellingen als volgt moeten zijn:

 


Dit is een windows/ outlook foutmelding: misschien kom je hier verder mee,

https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/er-treedt-een-fout-op-wanneer-u-een-e-mailbericht-in-outlook-of-outlook-express-verzendt-of-ontvangt-a46ddb77-640f-3e6a-8f35-6fe3ea93e923


maar ik zit in mail dus niet outlook en bedankt allemaal


maar ik zit in mail dus niet outlook en bedankt allemaal

Hierboven gaat het ook over Windows Mail.

Hopelijk lukt het.


maar ik zit in mail dus niet outlook en bedankt allemaal

@Mouna1 Als dit een cynisch bedoelde opmerking is, terwijl ik in mijn vrije tijd probeer te helpen, dan  wens ik je succes verder!


Bedankt, ik laat het nu los… het werkt allemaal wel in de nieuwe outlook en op mijn tel maar in window mail kan ik met mijn  kpn adres wel ontvangen maar niet versturen… ik bel kpn maandag … vraagje nog de nieuwe outlook kan je die houden zonder dat je je abonneer op Microsoft 365?