Skip to main content

Dag

Sinds vandaag krijg ik geen contact meer met de mailserver,  foutcode: 0x800CCC0E. de mappen kunnen niet worden gesynchroniseerd dus. En ik kom ook mijn webmail niet meer in (hij herkent het wachtwoord niet meer opeens). Ook via de outlook op mijn telefoon kom ik er niet meer in. Daar krijg ik de melding: "Verbinding maken mislukt. Serverfout”. Ik heb al heel erg veel jaren dit mailadres (@planet.nl). Nog nooit dit probleem gehad, gisteren nog gewoon gemaild. Heeft iemand een flauw idee want ik snap het niet.

 

Dag @HansGLD. Welkom hier op het Forum. Wat lastig dat je problemen ervaart met e-mail. In dit soort gevallen helpt het vaak om je e-mailaccount te verwijderen en opnieuw in te stellen. Gebruik de volgende e-mailinstellingen:

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen 

Als dit niet gaat, kun je dan bevestigen dat je op 25 augustus je wachtwoord hebt gewijzigd? En wil je mij het IP-adres toesturen van waar je je bevindt? Dat mag uiteraard in een privébericht. Dan kan ik het verder voor je uitzoeken.


Hallo @HansGLD. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Is het probleem inmiddels opgelost? Als je mijn hulp nog nodig hebt, dan hoor ik het graag.


Sorry, dit bleef bij mij even hangen.

Is inmiddels opgelost. Er bleek een soort hack op mijn wachtwoord via een andere site te zijn geweest. Ik had op die site hetzelfde wachtwoord en die site was dus gehackt, niet zo slim van dat wachtwoord maar ja…. Mijn mail was dus door de KPN uit voorzorg geblokkeerd. Inmiddels is alles hersteld (en met een mooi nieuw fris en uniek wachtwoord natuurlijk). En weer door schade en schande iets geleerd :grin:

 

Dank voor je reactie in ieder geval


Bedankt voor je reactie, @HansGLD. Dat klinkt niet als een prettige situatie, maar fijn dat alles inmiddels is hersteld. :smile: Ach, het kan de beste overkomen hè. :wink:


Reageer