Skip to main content

Ik heb de Outlook app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar telkens als ik een account (@kpnmail.nl) wil toevoegen en ik voer mijn mailadres in en druk op “Doorgaan” dan krijg ik de melding:

Fout

Er is iets misgegaan g2400]

Correlation Id: ebf62746-6c3e-40a7-ab23-930f7ebe066b

Timestamp: 2024-01-05T11:38:41.000Z

DPTI: fe8c8c40bcf2944a

Error Tag: 5objp

Error Code: 745242661

 

Hoe kan ik dit oplossen? (Op mijn laptop werkt het allemaal goed en als ik ik Samsung mail app op mijn telefoon gebruik ook, ik werk echter altijd met alle accounts via Outlook app).

Hallo @GKnook 

 

Lukt toevoegen wel als je het handmatig doet, dat kan door geavanceerde instellingen te kiezen als je het account toevoegt (na invullen e-mailadres en klikken op doorgaan) en daar controleren of de server instellingen als volgt staan:

 

 

Indien nodig ook de velden IMAP- en SMTP-gebruikersnaam invullen met je e-mailadres en het wachtwoord in beide wachtwoordvelden invullen.


Dankjewel voor je reactie, maar kans om handmatig te doen krijg ik niet; ik kan alleen maar “Account toevoegen" kiezen en in een veld mijn **@kpnmail.nl invoeren en enter en krijg ik de genoemde foutmelding….

 


Die foutmelding betekend waarschijnlijk dat het automatisch ophalen van de juiste servergegevens voor kpnmail niet lukt, handmatig zou het dan wel moeten lukken maar als je zover niet komt wordt dat lastig.

Als je om te testen een ander KPN e-mailadres invult (bijvoorbeeld eindigend op @telfort.nl, @planet.nl of @xs4all.nl) , kom je dan wel verder?


dan kom ik idd wel verder en kan ik handmatig een account toevoegen….
En nu ?

 


Lukt het dan het handmatig in te stellen met de instellingen van GesP? 

Hallo @GKnook 

 

Lukt toevoegen wel als je het handmatig doet, dat kan door geavanceerde instellingen te kiezen als je het account toevoegt (na invullen e-mailadres en klikken op doorgaan) en daar controleren of de server instellingen als volgt staan:

 

 

Indien nodig ook de velden IMAP- en SMTP-gebruikersnaam invullen met je e-mailadres en het wachtwoord in beide wachtwoordvelden invullen.

 


Ik kan hier helaas helemaal niks mee omdat ik geen mogelijkheid krijg om handmatig toe te voegen als ik mijn @kpnmail.nl account wil toevoegen. Zo gauw als ik deze wil toevoegen krijg ik direct de hierboven vermelde foutmelding ( [2400] ).

Heb cache verwijderd, heb de Outlook app for Android verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd op mijn telefoon. Alle accounts kan ik toevoegen behalve mijn @kpnmail account….?
(op mijn laptop werkt het allemaal wel correct en ook de kpn webmail werkt)


Geen idee hoe dit nu op te lossen. Wie heeft suggesties ?


Ik heb net even getest en kan hier nog wel een kpnmail e-mailadres toevoegen.
Ik gebruik wel een oude versie (4.2201.2) van outlook aangezien die toen goed werkte en Microsoft iedere keer weer allerlei versies met bugs uitbracht waardoor er steeds weer iets niet werkte (Ik heb daarom automatische updates uitgezet en outlook nooit meer laten bijwerken).

Als je die versie ook wilt proberen zet dan automatische updates uit.
Je kan die versie vervolgens hier downloaden op je telefoon: https://microsoft-outlook.en.uptodown.com/android/download/4394046 , dan eerst de huidige versie van outlook verwijderen en de oude versie installeren vanaf je telefoon, waarschijnlijk zal je de mogelijkheid om een gedownload bestand te installeren eerst aan moeten zetten.
Ik ben benieuwd of het met die versie bij jou ook werkt.


Ik heb exact het zelfde probleem. Krijg in Outlook op de Samsung s21 de foutmelding 2400. Planet mail werkt prima op laptop, webmail en op de smartphone in Gmail.


Ik ben even gaan zoeken, ik heb op het Microsoft forum de pagina over foutcode 2400 gevonden. Want het lijkt wel in de Outlook app te zitten. Is dit iets waar je mee verder kan?


Of je gebruikt dat volslagen overbodige e-mail programma niet.

Open een tabblad in de browser van je telefoon en ga naar webmail.kpnmail.nl😎

 

Peter. Samsung A40.


Probleem is nog niet opgelost. Ik weet niet of ik de suggesties goed heb uitgevoerd. 


Hier hetzelfde probleem, op een OnePlus met Android 13.

De foutmelding 2400 verschijnt inderdaad direct na invoeren van het mailadres. Ik had de kpn mail ook in de Gmail app zonder problemen. Daar heb ik 'm verwijderd omdat het plaatsen van 1 account op 2 mail apps misschien het probleem gaf. Maar dat lost dus ook niks op.

Heeft iemand al een oplossing?

Ik heb graag al m'n mailaccounts in 1 app, maar de Gmail app vind ik niet fijn .

 


Hallo @MdeLaat 

 

Een oplossing is om een oudere maar wel werkende versie van de outlook app gebruiken, zoals ik hierboven al beschreef.

Als je dat niet wil dan wachten tot Microsoft het probleem een keer oplost.

 

Je kan of die vrij oude versie van de outlook app die bij mij wel werkt proberen of een latere downloaden van de website https://microsoft-outlook.en.uptodown.com/android/versions

Als je (nog) weet wanneer het wel werkte dan download je een versie van net ervoor.