Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem… ik zag ergens dat ik kennelijk op een black list sta. Heb het alleen met uitgaande mails via de app, niet via webmail. Hoe op te lossen???

 

Admin: eigen vraag voor topic aangemaakt

Hallo @Petula65 

 

Dan heb je waarschijnlijk authenticatie niet aan staan en/of je accountgegevens (e-mailadres/wachtwoord) niet ingevuld voor de uitgaande mail.

Je kan hier vinden wat je in moet vullen: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Voor een tablet of mobiele telefoon kan je de toestelhulp gebruiken en controleren of alles wel correct staat ingesteld: https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm


Dank je wel voor je reactie…

ik gebruik het al jaren op deze manier, zou het kunnen dat er dan nu ineens iets niet goed staat??


De juiste instellingen en vereisten kunnen i.d.d. veranderen, je kan nu het beste de kpnmail.nl servers gebruiken, encryptie (aanvinken SSL of TLS) en aanmeldgegevens.

Met de oude instellingen zie je wel vaker dat het ineens niet meer werkt, vooral voor uitgaande mail.

Als je het mailaccount als IMAP hebt ingesteld zou je nu deze instellingen moeten gebruiken:

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Waar KPN e-mailadres invullen staat vul je dan je eigen e-mailadres in, dat kan b.v. ook eindigen op @planet.nl, @wxs.nl o.i.d.


Hi Petula, welkom hier. 

Ik denk ook graag mee. Aangezien het wel lukt via Webmail, gaat het hier niet om een blacklist. Anders zou je die foutmelding elke keer moeten krijgen. 

De juiste instellingen en vereisten kunnen i.d.d. veranderen, je kan nu het beste de kpnmail.nl servers gebruiken, encryptie (aanvinken SSL of TLS) en aanmeldgegevens.

Met de oude instellingen zie je wel vaker dat het ineens niet meer werkt, vooral voor uitgaande mail.

Als je het mailaccount als IMAP hebt ingesteld zou je nu deze instellingen moeten gebruiken:

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Waar KPN e-mailadres invullen staat vul je dan je eigen e-mailadres in, dat kan b.v. ook eindigen op @planet.nl, @wxs.nl o.i.d.

Zou je toch willen nakijken of alles zoals hierboven is ingesteld?