Skip to main content

bij het verzenden van mails vanuit mijn telfort mailbox ploem@telfort.nl krijg ik nu steeds de melding “550 Message rejected due to user rules” en kan dus geen mails versturen. Hoe kan ik dit oplossen?

Hallo @stephanvanh 

 

Gebeurt dat bij alle mails naar verschillende ontvangers?

Als je de mail via webmail verstuurd werkt het dan wel?


Beste GeSp,

Gebeurt bij alle mails maar via webmail lijkt het te lukken maar ik gebruik nooit webmail.


@stephanvanh 

 

Dan ligt het waarschijnlijk aan de instellingen van je mailprogramma.

Je kan de juiste instellingen voor de diverse mailprogramma's hier vinden: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

 

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Mocht het niet lukken, welk mailprogramma gebruik je?


voordat ik ook maar iets doe: ik gebruik geen KPN mailadres maar een TELFORT mailadres; zijn de instellinggegevens dan tóch correct? Ik neem aan dat ik dan ook de oude inloggegevens moet invullen in het door mij gebruikte emailprogramma van Office Outlook 2019.


Ja, je moet voor alle KPN domeinen (behalve xs4all) de kpnmail.nl servers gebruiken, waar staat KPN e-mailadres vul je dan natuurlijk wel je @telfort.nl e-mailadres in.

Op die instellingen pagina staan de meeste ook vermeld, ook die van Telfort:

@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl, @xs4all.nl, @telfort.nl, @tip.nl, @tiscali.nl en @tiscalimail.nl.


Gebruik jij de mail app van Microsoft?

Zo ja, dan hoef je als het goed is geen technische zaken in te geven.

Gewoon kiezen voor het toevoegen van een IMAP account, emailadres, naam en wachtwoord ingeven en op OK drukken.


Jammer, alle goedbedoelde adviezen ten spijt, Ik kan nog steeds niet verzenden vanuit mijn MS Office Outlook 2019 mailprogramma. Als ik imap zou willen instellen dan moet ik eerst het oude smtp-account verwijderen. Ben bang dat ik dan álle opgeslagen mails kwijt ben. Dus dat doe ik niet. Ik begrijp ook niet waarom ik ineens niets meer kan verzenden. Dat moet ik nogal veel doen, nu echter met een omweg via een gmail adres. Om hopeloos van te worden.


Als ik imap zou willen instellen dan moet ik eerst het oude smtp-account verwijderen. 

Nee hoor, dat is nergens voor nodig. Je kunt in Outlook best dat imap account naast het bestaande pop account aanmaken.

 

Ik begrijp ook niet waarom ik ineens niets meer kan verzenden.

Of je nu een imap of pop account gebruikt, dat heeft geen inbloed op de smtp instellingen voor het verzenden van mail en dat zou dus ook met jouw huidige account prima moeten werken.

Kan jij eens een screenshot plaatsen van de smtp instellingen in Outlook?


@stephanvanh 

SMTP is het protocol voor de “uitgaande server” en dat kun je in combinatie gebruiken met of POP of IMAP (beiden zijn het protocol voor de “inkomende server".)

Afgaande op dit artikel 

https://clients.websavers.ca/whmcs/knowledgebase/135/You-receive-a-bounce-email-with-error-550-Message-rejected.html

zit het probleem bij de KPN omdat die denkt dat je spam aan het versturen bent. Begin eens met  het veranderen van alle wachtwoorden want misschien is jouw emailadres gehackt door een spammer. Stuur anders een email naar abuse@kpn.com en stuur dan de email met de weigerings-code mee als bijlage. Misschien kan bijv. @Dennis ABD hier meer over vertellen ?


Mail Rejected due to user rules wijst op een lokaal probleem, zeker als dezelfde mail gewoon via de webmail verstuurd kan worden.

 

De oorzaken zullen dan ook te vinden zijn in de mail client of, als deze er tussen zit, een virusscanner welke zich met het mailverkeer bemoeit.


@stephanvanh 

Heb je niet toevallig een virusscanner van AVG of AVAST ? 

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/geen-e-mail-ontvangen-of-versturen.htm