Skip to main content
Antwoord

Foutief e-mailadres

• September 11, 2019
  • 6 reacties
  • 165 keer bekeken

ik krijg de laatste weken steeds Mail op een yahoo mailadres die niet van mij is

Beste antwoord door Noordzee

Een paar jaar geleden is Yahoo gehackt.

Worst case scenario is dat iemand je contactgegevens op Yahoo opgeslagen had en dat deze door een kwaadwillende zijn bemachtigd. Zo lang je oppast voor phishing is er verder niks aan de hand.

Mails gewoon weggooien. Kans is groot dat de ellende vanzelf ophoud.

Dat mailadres wat je ziet is vast niet van jou. In ieder geval geen antwoord geven!
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 12, 2019
Grote kans op Spam.

Is de afzender iedere keer dezelfde?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 12, 2019
kan ik niet zien
en het word naar een voor mij onbekend yahoo mailadres gestuurd en ik ontvang de mail

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • September 12, 2019
Een paar jaar geleden is Yahoo gehackt.

Worst case scenario is dat iemand je contactgegevens op Yahoo opgeslagen had en dat deze door een kwaadwillende zijn bemachtigd. Zo lang je oppast voor phishing is er verder niks aan de hand.

Mails gewoon weggooien. Kans is groot dat de ellende vanzelf ophoud.

Dat mailadres wat je ziet is vast niet van jou. In ieder geval geen antwoord geven!

Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • September 15, 2019
@Aeryn, vreemd wat je nu binnenkrijg qua mail wat niet voor jou is. Het beste kan je het inderdaad negeren en verwijderen zodra je het binnenkrijgt. Verder kan je kijken, indien de mails van dezelfde afzender komen, of je het mailadres kan blokkeren (aangeven dat deze mail ongewenst is).

Heb je nog andere vragen, dan hoor ik het graag!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 15, 2019
@Aeryn, vreemd wat je nu binnenkrijg qua mail wat niet voor jou is. Het beste kan je het inderdaad negeren en verwijderen zodra je het binnenkrijgt. Verder kan je kijken, indien de mails van dezelfde afzender komen, of je het mailadres kan blokkeren (aangeven dat deze mail ongewenst is).

Heb je nog andere vragen, dan hoor ik het graag!

helaas is dat een probleem ik kan niet zien wie de afzender is
dus kan ik de afzender niet blokkeren

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 15, 2019

helaas is dat een probleem ik kan niet zien wie de afzender is
dus kan ik de afzender niet blokkeren

Nee, dat scheef je al in jouw eerste reactie.
Daarom mijn advies : mails weggooien en zeker niet op reageren.