Skip to main content
Beantwoord

Foutieve benaming KPN abonnement in e-mail over aanpassing Algemene Voorwaarden

• May 22, 2026
  • 8 reacties
  • 131 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+7

Heb een mail van KPN gekregen met als onderwerp:  “Onze Algemene Voorwaarden veranderen.”

Wat me verbaasd is de inhoud:

Wat is een KPN Email-abonnement?  Op mijn factuur staat al jaren alleen een Internet abonnement.

Ik weet KPN heeft ook een E-mail Only abonnement , maar dat heb ik niet en staat ook niet op mijn factuur.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Radioman ,

Dat hebben vandaag meerdere klanten ontvangen waaronder ikzelf en ​@JanD .

Wij hebben ook gewoon een standaard KPN-Thuisabonnement.

Ga er maar vanuit dat genoemde naam niet juist is en dat jouw internetabonnement ermee bedoeld wordt. 

Dag ​@Noordzee , dat vermoeden had ik ook . 

Neem aan dat KPN dan een correctie email zal sturen met de juiste informatie….😀

Geen zorgen. Want moderator Vikash schreef: 

Je hebt gelijk: in jouw situatie had hier inderdaad verwezen moeten worden naar het Internet/KPN Thuis-abonnement waar de e-maildienst onderdeel van is. De benaming “KPN Email-abonnement” kan verwarrend overkomen wanneer er geen apart E-mail Only-abonnement wordt afgenomen.
We nemen je opmerking mee in toekomstige communicatie. Je ontvangt hierover geen nieuwe e-mail.

bron: 

edit 27 mei 2026: Er is alsnog door KPN een nieuwe e-mail gestuurd met de juiste tekst.

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 22, 2026

Hallo ​@Radioman ,

Ga er maar vanuit dat genoemde naam niet juist is en dat jouw internetabonnement ermee bedoeld wordt. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 22, 2026

@Radioman 

Bij een KPN internet abonnement mag je GRATIS 6 emailaccounts aanmaken. Deze email gaat over de voorwaarden van het hebben van die emailaccounts, indien je die hebt bij jouw internetabonnement.

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • May 22, 2026

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 22, 2026

Hallo ​@Radioman ,

Geen zorgen. Want moderator Vikash schreef: 

Je hebt gelijk: in jouw situatie had hier inderdaad verwezen moeten worden naar het Internet/KPN Thuis-abonnement waar de e-maildienst onderdeel van is. De benaming “KPN Email-abonnement” kan verwarrend overkomen wanneer er geen apart E-mail Only-abonnement wordt afgenomen.
We nemen je opmerking mee in toekomstige communicatie. Je ontvangt hierover geen nieuwe e-mail.

bron: 

edit 27 mei 2026: Er is alsnog door KPN een nieuwe e-mail gestuurd met de juiste tekst.

Jasper van KPN
Moderator

Wat Noordzee zegt kan ik bevestigen, het verkeerde abonnement werd genoemd maar het gaat over het abonnement waar dat een onderdeel van is. Er komt geen nieuwe mail, deze mail geldt voor het bewuste abonnement.

Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • May 27, 2026

Helaas, maar het beste antwoord komt van KPN zelf!! 👍

(kan een moderator het beste antwoord aanpassen svp!)

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 27, 2026

@Radioman 

Ik heb het antwoord zelf aangepast, ook ik heb net een nieuwe e-mail ontvangen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Aan ons is eerst doorgegeven dat er geen nieuwe e-mail zou worden verstuurd. Waarschijnlijk is er later toch besloten om wel een nieuwe e-mail te sturen. Dit is mogelijk gedaan om verwarring te voorkomen bij klanten die geen contact opnemen met KPN of niet actief zijn op de KPN community.