Skip to main content

Ik heb ook het stappenplan van Nick83 gevolgd, maar krijg ook de foutmelding 0x80040119 bij testen. Heb ook al alles geprobeerd, maar het lukt gewoon niet om mijn Hetnet-mailaccount van mijn oude computer (in Outlook 2013, met instelling POP3) over te zetten naar Outlook 2019 op mijn nieuwe computer.

*Admin: afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Goedemorgen @WillemC1, ik lees dat je over gaat naar Outlook 2019, maar dat 't nog niet lukt met de instellingen. Ik help je graag op weg.

Je hebt de stappen van @Nick83 gevolgd om je e-mailadres in te stellen in Outlook, begrijp ik. Hoe heb je dit geprobeerd, met POP3 of IMAP? Ik raad je aan om voor het laatste te kiezen, dat is een rechtstreekse verbinding met je mailbox en werkt het beste. Het instellen van je e-mailadres in Outlook 2019 staat ook uitgelegd op onze website. Als het niet werkt, raad ik je aan om het account eerst uit Outlook 2019 te verwijderen en het dan opnieuw te proberen. Ik hoor graag of je er uit gekomen bent!


Ik heb het met POP3 en met IMAP geprobeerd. Bij POP3 krijg ik de mededeling dat een beveiligingscertificaat wordt gebruikt dat niet kan worden gecontroleerd. Bij IMAP blijf ik de bekende 0x-fout krijgen. Wat bedoel je precies met ‘het account verwijderen'? Dat ik mijn Live-account moet verwijderen? De uitleg op de website had ik al gevolgd, maar daarmee krijg ik het ook niet gedaan. Zijn er andere oplossingen?


U heeft dus een nieuwe pc, waarop Outlook 2019 geïnstalleerd staat? En er is nog geen enkel email account ingesteld? Alles nog nieuw?


Heb inderdaad een nieuwe pc met Outlook 2019. Daarop ik heb ik mijn Live-account ingesteld. Ik wil mijn Hetnet-account daaraan toevoegen (via Accountinstellingen => Profielen beheren, volgens het stappenplan), maar dan krijg ik dus iedere keer de foutmelding 0x80040119 (heb het een keer of 10 geprobeerd). Had ergens gelezen dat die foutmelding kan komen door ‘besmette’ emails, maar die zijn er niet (heb een virusscan op mijn oude pc gedaan). Heb ook ergens iets gelezen over het overzetten van PST-bestanden, maar hoe dat precies zit weet ik niet. Is er een manier om de foutmelding te voorkomen?


@WillemC1 Hmm, het is wel apart dat je de foutmelding blijft zien, ondanks alle instellingen die je hebt geprobeerd. Heb je alle ingestelde accounts die de foutmelding geven wel weer uit de instellingen verwijderd, voordat je het opnieuw hebt geprobeerd? Het kan helpen om alle accounts te verwijderen en het helemaal opnieuw te proberen. Lukt daarnaast, als test, het inloggen op Webmail wel? 


Dergelijke foutmeldingen komen meestal door een beschadigd gegevens bestand. Dat is dan dus bij een bestaand email account. Dat je zoiets ziet bij een nieuwe te maken account is opmerkelijk. Dan zou je bijna aan hard disk falen gaan denken... maar misschien loop ik daar in iets te hard van stapel 🥴


Lijkt mij stug dat de foutmelding komt door een beschadigd gegevensbestand: de computer is nieuw, heb er een nieuw officepakket op geïnstalleerd. Alles doet het verder. Heb (na een jaar) weer een nieuwe poging ondernomen. Weer het stappenplan doorlopen. Krijg nu niet meer de foutmelding 0x80040119, maar wel de melding “Kan geen PST-bestand maken. Het bestandspad is te lang.” Weet iemand wat dit betekent (en hoe het kan worden opgelost)?

Heb met mijn emailnaam en wachtwoord geprobeerd in te loggen op webmail, maar dat lukt niet. Moet dat ergens worden ingesteld ofzo?


Als je even googled op deze fout, dan kom je allerhande beschrijvingen tegen hoe dit op te lossen is.

Het is een Outlook probleem met de .PST file, soms werkt de inbox repair tool.


Het is uiteindelijk toch gelukt. Had een heel stomme fout gemaakt: ging ervan uit dat het wachtwoord voor mijn KPN-ID ook het wachtwoord van mijn emailaccount is. Maar uit een ander forum is mij gebleken dat je voor het emailaccount een ander wachtwoord hebt … 🙄 Dank voor alle suggesties!

Nu alleen nog uitvinden hoe ik al mijn (gearchiveerde) mails van mijn oude pc op mijn nieuwe pc krijg. Mochten hiervoor nog tips zijn, dan hou ik mij aanbevolen.


 

Nu alleen nog uitvinden hoe ik al mijn (gearchiveerde) mails van mijn oude pc op mijn nieuwe pc krijg. Mochten hiervoor nog tips zijn, dan hou ik mij aanbevolen.

Hoe heb je de mails op je oude PC gearchiveerd? In een databestand (PST?

In dat geval kun je gewoon dat bestand kopiëren naar je nieuwe PC, vervolgens in Outlook bij Accountinstellingen een nieuw gegevensbestand aanmaken en dan verwijzen naar dat gekopieerde bestand.

 


Nee, niet in een databestand, maar gewoon in archiefmappen in Outlook zelf. Heb al uit andere fora begrepen dat het mogelijk is om zelf PST-bestanden te maken, maar dat dit (zeker voor een digibeet) best lastig en tijdrovend is. 'Gewoon het PST-bestand kopiëren naar de nieuwe PC, vervolgens een nieuw gegevensbestand aanmaken in Outlook en verwijzen naar het gekopieerde bestand': dit klinkt eenvoudiger dan het voor deze digibeet waarschijnlijk is …


Ik begrijp dat je op je oude PC gearchiveerd hebt met Outlook2013. Daar heb ik geen ervaring mee, maar uit een MSoft artikel begrijp ik dat je dan archiveert naar een extern PST bestand (https://support.microsoft.com/nl-nl/office/items-handmatig-archiveren-ecf54f37-14d7-4ee3-a830-46a5c33274f6) Klopt dat? Dan moet je kunnen vinden waar dat PST bestand staat (zie punt 3 in dat artikel)

Gebruik je nu POP of IMAP?

Als het anders is, hoor ik het graag, dan zoek ik verder voor je.

Groet

Minne