Skip to main content

Ik kan geen mail ontvangen en verzenden via outlook op mijn pc en krijg de foutmelding 0x800CCC0E, postvak in kan niet worden gedownload van de IMAP e-mailserver. Kan geen verbinden maken met server. Dit geldt alleen voor de PC, mobiel en webmail is geen probleem. Ik heb de IMAP gegevens gecheckt en geprobeerd opnieuw in te stellen, maar dat doet het ook niet. Wat mis ik?

Hoi @Hutch, die foutmelding is hardnekkig blijkbaar. Dat het wel werkt op jouw mobiele telefoon en in de Webmail geeft aan dat de gegevens die je gebruikt wel juist zijn. Dat kan betekenen dat een andere instelling in Outlook de oorzaak is. Je hebt de instellingen daar gecheckt dus, heb je die account ook al eens in Outlook verwijderd en helemaal opnieuw ingesteld: boe stel ik e-mail in voor Windows? Als je IMAP gebruikt zoals je zei blijft de mail daarbij gewoon op de server staan.


Hoi @Jasper, dank je wel voor je antwoord. Dat was inderdaad een gedachte die ik had, het account verwijderen en opnieuw instellen. Maar omdat het een connectie heeft met webmail, heb ik dat wachtwoord opnieuw ingegeven in het IMAP account en bij het herstellen van het account. En dat heeft gewerkt, dus ik kan weer verzenden en ontvangen via outlook.


Dat is fijn @Hutch, goed om te lezen dat het daarmee weer werkt! Mochten we nog iets anders voor je kunnen doen dan weet je ons te vinden.