Skip to main content
Bij het versturen van een email dmv een verzendlijst aan leden van onze vereniging krijg ik bovenstaande foutmelding. Tot vorige week ervaarde ik hiermee geen problemen. Hoe kan ik dit oplossen?
Hoi glend, welkom op het forum! We hebben vorige week wat dingen veranderd aan onze mailservers, het is mogelijk dat dit hiermee te maken heeft. Om dat te kunnen bekijken heb ik nog iets meer informatie nodig. Heb je voor mij de volledige tekst van die melding? Er staat meestal nog iets meer bij over welke hosts en dergelijke. Plus, graag, datum en tijdstip dat je hem kreeg.
Afgelopen maandag tot en met vandaag heb ook ik talloze keren een e-mail proberen te versturen met een reeks van namen in de BCC en krijg continue bovenstaande foutmelding.

De foutmelding is: 550 5.1.2 Recipient rejected.

Na googelen staat er dat de afzender actief wordt geblokt, maar als de KPN mailservers heeft veranderd, dan wil ik wel graag weten wat er moet gebeuren, want ik kan niets versturen.
Ik heb de foutmeldingen al naar de prullenbak gezet en deze wordt automatisch geleegd bij afsluiten, maar de verzenddatum was afgelopen zonder rond 22:15 en gisteren (dinsdag 02-04) rond 21:04 en 21:05
Ik heb nog een poging gewaagd zojuist en krijg nog de foutmelding, er staat echter alleen een opsomming van de geadresseerden, zie hieronder:



*************************************************************************************

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.



Onderwerp: xxxxx

Verzonden: 3-4-2019 22:47



De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:



'xxxxxxx' op 3-4-2019 22:47

550 5.1.2 Recipient rejected.



'xxxxxxx' op 3-4-2019 22:47

550 5.1.2 Recipient rejected.
Dank je, @glend! Verzend je dit dan vanaf het mailadres dat je ook gebruikt om hier op het forum in te loggen, of een andere? Als het om een andere gaat, wil je dan je gegevens invullen op je profiel, en dan het mailadres invullen bij het veld 'Persoonlijke opmerking'.



@Jozelefien, welkom! Kun je aangeven wanneer (datum & tijd) je deze melding kreeg? En verstuurde je die ook met het mailadres dat je hier op het forum gebruikt? Zo niet, dan voor jou dezelfde vraag qua gegevens als ik hierboven aan glend stelde 😉
Beste Erik, het gebruikte e-mailadres heb ik ingevuld bij persoonlijke opmerkingen.
Top, dank je, glend. Ik heb het doorgezet naar onze mailhosting afdeling. Zij kunnen nakijken waarom je deze foutmelding krijgt. Ik kom er bij je op terug zodra ik reactie heb.
Ik heb duidelijkheid voor je, Glen. Het probleem zit hem in een aantal van de adressen waar je naar verzend. Die heb je met apostroffen staan, en dat accepteert onze mailserver niet. Ik stuur je via privébericht even een overzicht.
Zodra een van de mail adressen onjuist is, zal de mail inderdaad geweigerd worden. Recipient Rejected betekend dat het email adres niet bestaat. Bij een verzendlijst zal dit betekenen dat alle email adressen gechecked moeten worden.