Skip to main content

sinds kort kan ik via mijn mobiele hotspot/ of op ander netwerk dan KPN geen email meer versturen. 550.7.5.1 foutmelding. Emailadres is niet geblokkeerd en settings staan ook goed. Wat is er aan de hand?

@Lente25 

Heb je wel de optie “authenticatie / verificatie” aangezet en de bijbehorende velden ingevuld (bij elk account in jouw emailprogramma) ?


jazeker, het. Ik heb overigens niets gedaan of gewijzigd de afgelopen tijd en het probleem doet zich sinds een paar maanden voor.


iemand die mij wilde mailen kreeg een melding dat mijn email door KPN geblokkeerd is. 


Probeer eerst eens in te loggen op webmail. Lukt dat?

Welk mailprogramma gebruikt u?


webmail lukt wel, outlook 2010


Hallo @Lente25 

 

Die foutmelding duid op een authenticatie probleem, heb je voor de uitgaande mailserver ook de verificatie aangezet?

 

Plaats anders eens schermafdrukken van jouw instellingen, wel even het gedeelte voor de @ en je naam wegpoetsen.


de server ondersteunt deze verificatiemethode niet zegt de foutmelding


iemand die mij wilde mailen kreeg een melding dat mijn email door KPN geblokkeerd is. 

Stuur jezelf eens een email vanaf een ander email adres.

Krijg je dan ook die melding?

Zo ja, plaats eens een screenshot daarvan.


dit is van iemand die mij een mail wilde sturen. zo af en toe gebeurt dat maar is echt een uitzondering.


de server ondersteunt deze verificatiemethode niet zegt de foutmelding

Kan je eens screenshots plaatsen van jouw instellingen in Outlook 2010 en van de foutmelding die je krijgt.

Wel even jouw eigen emailadres wegpoetsen.


 


als ik de poort wijzig naar 587 en ssl helpt dat ook niet. 

 


Ik denk dat er een storing is. Ik krijg ook een foutmelding als ik op de telefoon via 4G een bericht probeer te sturen. Dit krijg ik terug:

Reporting-MTA: dns; ewsoutbound.kpnmail.nl
Received-from-MTA: dns; smtp.kpnmail.nl (10.31.155.8)
Arrival-Date: Tue, 10 May 2022 10:24:54 +0200
X-Original-ID: ab45a141-d03a-11ec-9565-00505699b430

Final-Recipient: rfc**; m*******@xs4all.nl
Action: failed
Status: 5.7.1
Remote-MTA: dns; mx.kpnmail.nl (195.121.65.158)
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Mail rejected. (in reply to EOD command)
 

Mail versturen via Wifi gaat wel goed.


via mijn telefoon kan ik wel versturen, en het probleem doet zich al een paar maanden voor, niet alleen vandaag.


Zojuist op diverse manieren een test mail gestuurd met problemen, nu gaat het goed. Storing lijkt opgelost te zijn.

 


@Lente25 

Als je bij het tabblad Server voor uitgaande mail kijkt is daar geen optie om de verificatie aan te zetten?


jawel, heb  dit ook al aangezet en weer uitgezet. resultaat is dat het nog steeds niet werkt.


Hoi @Lente25 

Zet de poort op je uitgaande mail eens op 587

Oh dat had je al geprobeerd, had ik overheen gelezen


ja, ook al gedaan, helpt ook niet.


ik heb contact met kpn helpdesk gehad, die weten het ook niet en verwezen mij naar abuse@kpn.com. Die mij weer terug verwijzen naar de helpdesk…….


en toch komt het probleem vaker voor lees ik op diverse plekken.


Tja, en nu heb ik het ook weer:

This is the mail system at host ewsoutbound.kpnmail.nl.

 

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

 

<m******@xs4all.nl> failed: host mx.kpnmail.nl (195.121.65.158) said: 550

 5.7.1 Mail rejected. (in reply to EOD command)

Ik stuur een testmail naar mezelf via 4g, soms gaat het goed, soms gaat het fout! KPN, wat is hier aan de hand?


jawel, heb  dit ook al aangezet en weer uitgezet. resultaat is dat het nog steeds niet werkt.

Je moet zowel poort 587 met STARTTLS (of TLS) gebruiken als dat vinkje bij verificatie aanzetten.

Ik heb het zo ingesteld bij Thunderbird en dat werkt prima vanaf een andere (dus niet KPN) internetverbinding.


Ook geprobeerd en helpt niet helaas


Dan zou ik Thunderbird eens proberen, wellicht dat het daarmee wel werkt, outlook 2010 is al vrij oud en wordt ook niet meer gesupport.