Skip to main content

Ik heb dit probleem dus nu ook helaas en heb vanaf mijn hotmail en gmail account meerdere malen een mail gestuurd naar abuse@kpn.com maar helaas nog steeds geen respons.
Kan wel mail ontvangen maar niet versturen.

Hallo @GvanHaasen lukt het niet via de webmail of een eigen mailprogramma?

Het beleid bij het versturen van mail is per 1 augustus jl. strenger geworden i.v.m. de veiligheid.

Je dient bij het verzenden van mail, thuis of waar dan ook altijd authenticatie of verificatie aan te hebben staan, anders kun je geen mail meer versturen.

 


Hallo JanD,

Webmail lukt wel, net geprobeerd. Maar heb het idee dat mailtjes van hotmail en Gmail niet aankomt bij abuse@kpn.com 

Nog steeds geen respons gekregen namelijk. 


Hallo @GvanHaasen Ik weet van Gmail dat er storingen zijn/waren, van MS weet ik niet.

 


Hallo Jan,

Weer getest vanuit webmail, mail gestuurd naar mijn Gmail account. Werkt vanuit webmail (Chrome) gewoon prima zo te zien. Merkwaardig.


Hallo @GvanHaasen 

 

Zoals JanD al vroeg, heb je authenticatie wel aanstaan in je mail programma, welke programma gebruik je?

Zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Waar je ook de juiste instellingen kan vinden:

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen


Hallo GeSp,

Ik gebruik Microsoft Office Outlook 2013.

Niet gelukt, hij zegt: Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord voor dit account in de Accountinstellingen. 

Deze zijn gewoon goed, maar hij blijft vragen om de juiste inlog gegevens. 


Oké, alles ingevuld en test gedaan en ging goed. Maar hij blijft steeds vragen om gebruikers naam en het wachtwoord op voor de volgende server

Server mail.planet.nl

Maar naam en wachtwoord klopt gewoon 

 


Ik heb het eindelijk werkende gekregen.
Is toch merkwaardig dat de instellingen zomaar veranderd moeten worden. Nooit geweten en kwam erachter toen ik ging verhuizen en alles opnieuw aan moest sluiten. Was eerst altijd pop.planet.nl en mail.planet.nl
Maar goed, het werkt weer, so be it … dank voor de gegeven hulp!