Skip to main content

In reactie op een klacht op dit forum heb ik ook geprobeerd om het KPN Cloud programma te installeren. Maar dat lukte niet. Ik krijg een foutmelding als ik mij wil aanmelden/wil inloggen. Zie ook het bijgevoegde plaatje.

Ik gebruik gewoon mijn standaard emailadres en wachtwoord voor dat ene account. Wat doe ik fout. Het artikel “Kennisbank KPN Cloud” hielp mij ook niet (veel) verder.

Of werkt de software alleen op bijv. Windows 10 en nieuwer ? Want ik gebruik nog steeds Windows 7.

 

(Ik weet het: ik moet nog een keer de overstap maken naar bijv. Windows 10. Eerlijk gezegd HAAT ik de gebruikersinterface van Windows 10 en 11).

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

@Willy22 ik kan niet met zekerheid zeggen of dit ligt aan gebruik van Windows 7. Wil je eens zien of dit artikel van Microsoft over de foutmelding helpt?


Voorlopig heb ik nog geen oplossing gevonden voor dit probleem. Het lijkt erop dat ik iets moet veranderen bij de Firewall van Windows (7) maar daar moet ik mij nog eens in gaan verdiepen.


Windows 7 heeft geen ondersteuning voor TLS 1.2 en dat is een vereiste voor KPN Cloud.

Zie ook 

 

Eerlijk gezegd HAAT ik de gebruikersinterface van Windows 10 en 11.

Maar Windows 10 is toch zo goed als gelijk aan Windows 7?

Een Windows 11 is ook zo te configureren dat het weer redelijk op Windows 10 lijkt.


Hallo @Willy22 , 

Is dit wat voor jou? : 

WebDAV

WebDAV is een communicatieprotocol dat gebruikt kan worden om bestanden van en naar een server te verplaatsen. Maak je gebruik van een besturingssysteem waarvoor geen KPN Cloud app is (zoals Linux) of wil je liever een eigen app voor bestandsbeheer gebruiken, dan kun je KPN Cloud nu via WebDAV bereiken.

Om via WebDAV met KPN Cloud te verbinden gebruik je de URL: https://share.kpnmail.nl/drive

Inloggen doe je met je e-mailadres en het daarbij behorende wachtwoord. 


Nee, ik vind niet dat Windows 10 of 11 erg op Windows 7 lijken.

Afgaande op mijn (beperkte) informatie biedt Windows wel ondersteuning voor TLS 1.2.

Tja, dan is het “jammer maar helaas” dat ik de KPN Cloud niet kan gebruiken. Dan moet ik iets anders verzinnen. Misschien ga ik “WebDav” eens proberen.


Afgaande op mijn (beperkte) informatie biedt Windows wel ondersteuning voor TLS 1.2.

De vraag is of deze dan ook geactiveerd is. Zie deze pagina.


@Willy22 Misschien dat je met de informatie in dit Microsoft artikel  wel de beoogde TLS 1.2 ondersteuning werkend krijgt.

edit: wjb was me al voor...


Juist. Dat idee was ook nog aanwezig in mijn achterhoofd.

Windows 7 SP 1 had standaard geen ondersteuning voor TLS 1.2. Ik weet niet meer of dat ook het geval was voor TLS 1.1. Maar er kwam later een update voor TLS 1.2. Aangezien ik braaf alle updates voor Windows 7 heb geïnstalleerd moet ik dus ook in staat zijn om TLS 1.2 te kunnen inschakelen/gebruiken.

Ik hoop dat het wel of niet kunnen gebruiken van TLS 1.2 in bijv. Windows 7 of 8 losstaat van het wel of niet kunnen gebruiken van TLS 1.2 in een emailprogramma. Want het emailprogramma dat ik gebruik ondersteunt TLS 1.0, 1.1, 1.2 én 1.3.

Ondersteunen de KPN emailservers al TLS 1.3 ?

Zou een foutieve TLS instelling of een verandering van TLS instelling de reden kunnen zijn dat gebruikers bij de KPN van het ene op het andere moment (grote) emailproblemen hebben ?


Net even gestest. De KPN emailservers ondersteunen nog geen TLS 1.3.


Een zoektocht in het register (regedit.exe) maakte duidelijk dat ik die ene update (KB 3140245) al geïnstalleerd had in het verleden. Ook de voorgestelde veranderingen in het register hebben niet geholpen. Ik ga ook niet meer dingen proberen. Ik heb daarom maar alle veranderingen teruggedraaid.

Ik moet er dus maar van uit gaan dat het programma “KPN Cloud” niet op Windows 7 of 8 kan werken. Misschien ga ik nog een keer WebDav proberen maar voorlopig nog even niet.